החלו העבודות על תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל

היקף הפרוייקט שמקימה דוראד צפוי לעמוד על כ-4 מיליארד שקל ■ ייצור החשמל בתחנה יתבסס על גז טבעי ממצרים שיסופק על-ידי חברת EMG

קונצרן הענק העולמי ווד-גרופ W.G., החל בעבודות ההקמה של תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל שמקימה דוראד במתחם קצא"א ליד אשקלון. מדובר בפעילות ראשונה של WG בישראל.

GTS חברת הביצוע של WG תבצע עבודות ההתקנה של הטורבינות שאמורות להגיע ארצה בסוף שנה זו, את כל עבודות העפר, מסגרות, חשמל והבניה עצמה. החברה תעסיק בבניית התחנה כ-300 עובדים - מרביתם ישראלים - ובשיא תנופת ההקמה יגיע מספר העובדים באתר לכ-1000 עובדים.

בסך הכל יותקנו בתחנה 12 טורבינות גז מתוצרת ג'נרל אלקטריק, וכן שתי טורבינות קיטור. היקף חוזה ההתקשרות של דוראד עם GTS עומד על כ-870 מיליון דולר. במסגרת העבודות, החל יישור השטח ועבודות עפר באמצעות קבלן המשנה חברת א.דורי (השותפה בדוראד).

מ-ווד גרופ נמסר כי השלמת הקמת התחנה צפויה ב-2013. שלמה כהן, מנהל W.G. ישראל מסר, כי "החברה רואה בפרויקט אבן דרך לתחילת פעילות נרחבת בישראל וכי היא רואה אתגר גדול בהקמת פרוייקט בסדר גודל כזה, המהווה פריצת דרך בהקמת תחנות כוח בישראל". כהן הוסיף: "זהו פרויקט ראשון של הקונצרן העולמי בישראל ובכוונת W.G. GTS להמשיך ולהרחיב בארץ את הפעילות בתחומי התמחותה".

דוראד אנרגיה, יזמית הפרוייקט, נמצאת בבעלות משותפת של חברת קצא"א, (37.5%), זורלו (25%) אדלקום מקבוצת אדלטק (18.75%), ודורי תשתיות אנרגיה (18.75%). דוראד תספק כ-8% מסך ייצור החשמל בישראל.

היקף הפרוייקט כולו צפוי לעמוד על כ-4 מיליארד שקל. ייצור החשמל בתחנה יתבסס על גז טבעי ממצרים שיסופק על-ידי חברת EMG.