מהפכה בארנק: מטבעות הכסף הקטן בישראל יוחלפו בקרוב

אחרי ההחלטה להחליף את שטרות הכסף, בנק ישראל מתכנן להחליף גם את מטבעות הכסף הקטן ■ שם המטבע הישראלי יחזור לשמו הקודם: "השקל" במקום "שקל חדש"

כבר 25 שנים קיימת סדרת מטבעות הכסף הקטן בישראל, וכעת, בבנק ישראל מתכננים להחליף את הסדרה כולה בתוך שנתיים עד שלוש שנים. הסיבה העיקרית: מניעת זיופים והפחתת עלות הייצור של המטבעות. כך פורסם הבוקר (ה') במוסף "ממון" בידיעות אחרונות.

כמה סיבות שונות הובילו להחלטת בנק ישראל להחליף את המטבעות המוכרים: ראשית, ההחלפה צפויה למנוע זיופים בעתיד, שכן השארת סדרת כסף זמן ממושך עשויה להקל על הזייפנים השונים. שנית, הבנק מעוניין בהפחתת עלות הייצור של המטבעות העשויים ממתכת יקרה למדי. כך למשל המטבעות בערכים הנמוכים של 10 אגורות וחצי שקל - עלותם היום יקרה מאוד ושווה כמעט לערכם. סיבה שלישית - הרצון לרענן את הסדרה שקיימת כבר 25 שנה בישראל.

בנוסף, בנק ישראל שוקל להפסיק את השימוש בשם "שקל חדש" ולחזור להשתמש בשם הקודם - "שקל". בכוונת הבנק להנפיק סדרת מטבעות חדשה שתעוצב באופן שונה לגמרי מהסדרה המוכרת לכולנו. על אופי העיצובים עדיין לא הוחלט, אך לגבי כמות המטבעות שתונפק, ככל הנראה בסדרה החדשה יונפקו ששה מטבעות בדיוק כמו בסדרה הקיימת היום.