עוד קבוצה קורסת: ה-MLB לקחה אחריות על תפעול הדודג'רס

הקבוצה מלוס אנג'לס נקלעה לקשיים כלכליים אחרי שהבעלים פרנק מקורט הסתבך בחובות; כזכור, רק לאחרונה לקחה ה-NBA בעלות על ניו אורלינס הורנטס

‎‎אחרי שה-‏NBA‏ נאלצה לקחת בעלות על ניו אורלינס הורנטס שנקלעה לקשיים כלכליים, גם בליגת הבייסבול החליטה הליגה לקחת אחריות על אחת מהקבוצות שלה. הקומישינר של ה-‏‏MLB‏, באד זליג, הודיע כי התפעול של קבוצת לוס אנג'לס דודג'רס עובר לידי הליגה. זאת לאחר שהבעלים, פרנק מקורט, התסבך כלכלית ולא מצליח להזרים כספים לתפעול השוטף של הפרנצ'ייז.

מקורט, שרכש את הדודג'רס ב-2004 מרופרט מרדוק, לווה לאחרונה כ-30 מיליון דולר מתאגיד התקשורת ‏‏FOX‏ שבבעלות מרדוק, על מנת שיוכל לעמוד בתשלום המשכורות לשחקנים. לפי סוכנות הידיעות בלומברג, החוב של הדודג'רס עומד על 525 מיליון דולר.

אחת הבעיות העיקריות של הדודג'רס הוא מאבק הבעלות על הקבוצה, במסגרת הליך גירושין שמנהלים פרנק וג'מי מקורט, שהסתיים באוקטובר האחרון. במשפט צוין בין היתר כי הזוג מקורט משך מהחשבונות של הקבוצה סכום של 108 מיליון דולר בין 2004 ל-2009 לצרכים פרטיים, כמו השקעות נדל"ן ותשלום משכנתאות.

‏‏זו הקבוצה הגדולה השנייה בליגה שעולה לכותרות בתקופה האחרונה בגלל קשיים כלכליים. השנייה היא ניו יורק מטס שמסובכת בחובות בסך של 450 מיליון דולר ותביעות בגובה מיליארד דולר, מהנאמן שאחראי על השבת נכסיו של ברנרד מיידוף.