"למדיניות הטורקית יש מטרה אחת - להשיג שליטה במזה"ת"

לטענת העורך הראשי של עיתון לבנוני טורקיה לא מעוניינת להביא לגישור בין איראן למדינות המפרץ הפרסי ורק רוצה להצטייר כמשכינת שלום כלפי חוץ

המתיחות במזרח התיכון גוברת: לטענת עלי אל-אמין, העורך הראשי של העיתון הלבנוני "לובנן", טורקיה אינה מעוניינת לשמש כמגשרת בסכסוך בין איראן למדינות במפרץ הפרסי כי היא מרוויחה מהמצב.

לטענת אל-אמין, בגלל המתח במזה"ת, טורקיה מנסה לחזק את מעמדה, להיות "האח הגדול" של האזור ולהצטייר כמשכינת השלום. "למדיניות של טוריקה, שאינה נוקטת בצעדים אלימים כלפי אף אחת המהמדינות, יש מטרה אחת - להשיג שליטה על האזור ולחזק את עמדתה", הוסיף אל-אמין.

בתחילת השבוע שר החוץ של ערב הסעודית הודיע כי ישקול להחזיר את הנציגים הדיפלומטיים של המדינה מאיראן. זאת, לאחר שנערכה הפגנה של סטודנטים איראנים מול שגרירות ערב הסעודית בטהרן בה נזרקו על ידי המפגינים מטעני נפץ לעבר בניין השגרירות. ההפגנה נערכה במחאה על הכנסת חיילים סעודיים לבחריין במטרה להרגיע את הרוחות במדינה.

נזכיר כי ההתנגשויות בין מפגינים שיעים לכוחות בחרייניים החריפו במהלך במארס, ויותר מ-100 בני אדם נפגעו. המפגינים דרשו מהשליט הסוני של בחריין לכונן דמוקרטיה מבוססת-בחירות.