קופומניה: גוגל איבדה בכירים לגרופון; יוזמת שירות מתחרה

מרגו גאורגיאדיס, שבתפקידה האחרון שימשה כסגנית הנשיא בתחום תפעול המכירות העולמיות של גוגל - ערקה לגרופון ■ גוגל תציע במייל הנחות של 50% לשירותים ומוצרים מקומיים

הקרב על הקופון מתחמם: אתמול דווח כי חברת גוגל איבדה את בין היתר הרחיבה במהלך עבודתה בחברה שירותים כגון צ'קאוט, גוגל פלייסס ומערכת חיפוש מוצרים. גאורגיאדיס עברה לעבוד בחברת גרופון המתמחה בתחום הקופונים והעסקאות המוזלות היומיות.

כל זאת, בעוד שגוגל לוחצת ומתקדמת במיזם משלה בו תציע עסקאות מקומיות ויומיות בהנחות גדולות באמצעות דואר אלקטרוני אשר יכוונו לשווקים מקומיים, בדומה לשירות שמציעה גרופון. השירות ניתן באיזור סן פרנסיסקו. גוגל תציע הנחות מובטחות של 50% בעבור שירותים ומוצרים מקומיים באמצעות הדואר האלקטרוני. אזורים נוספים בהם יכולים המשתמשים להירשם לשירותים של גוגל כוללים את ניו יורק ואת פורטלנד. גוגל הצהירה כי היא "תהיה שותפה של כמה מהעסקים הטובים ביותר באיזור בו תפעל על מנת להביא למשתמשיה עיסקאות מעולות בהנחות של 50% ויותר".

ראש הפעילות העסקית בגוגל, ניקש אורורה, פרסם הודעה ואמה "אני מאד מודה למרגו על מה שעשתה בעבור הצוות שלנו בשנתיים האחרונות. אנו נתגעגע אליה, אך אנו גם נרגשים מכך שהיא מצטרפת לחברה נהדרת שהיא גם שותפה מצויינת של גוגל".

גרופון אשר צמחה באופן מהיר ביותר וצברה קהל משתמשים גדול מציעה מדי יום לרשומים לשירות המייל שלה הצעות להנחות מתחומים מגוונים מטיפולי ספא ועד סושי בהנחה ניכרת.

על פי דיווחים, לפני שנה גוגל, אשר יותר ויותר מתמקדת בתחום החיפוש המקומי, רצתה לרכוש את גרופון לפי שווי של כ-6 מיליארד דולר. דוברת החברה מסרה כי הצעתה של גוגל היא "חלק ממאמץ מתמשך של גוגל ליצור שירותים חדשים שנותנים ללקוחות עיסקאות מצויינות, בעודה עוזרת לחיבור בין עסקים ללקוחות בדרכים חדשות".

גרופון שבסיסה בשיקגו מעסיקה כיום כ-7,000 עובדים והיא צפויה לצאת להנפקה ראשונה של מניותה מאוחר יותר השנה, לאחר שבתחילת השנה גייסה 950 מיליון דולר ואל דירקטוריון החברה הצטרף מנכ"ל רשת סטארבקס, האוורד שולץ. החברה השיקה לאחרונה את שירותי המייל היומיים שלה לקופונים המוזלים בשווקים חדשים ובהם אוסטרליה, דרום קוריאה ואיחוד האמירויות הערביות. נציין כי מנהל התפעול הראשי של גרופון, רוב סולומון עזב את תפקידו לפני כחודש.