הפועלים מממש דלק נדל"ן: "רוצה למכור את אחזקותיו"

אנליסט: "ככל הנראה בבנק הפועלים מעוניינים למכור את האחזקות לאחר שהאחזקה רשומה בספרים באפס. בכל מקרה, מדובר בהשקעה זניחה לחלוטין"

משקיעי דלק נדלן עדיין לא רואים, ככל הנראה, את האור בקצה המנהרה. ואתמול ביצע אחד מבעלי העניין הגדולים בחברה, בנק הפועלים, פעולה שלא יכולה לעודד אותם, בלשון המעטה.

בבנק הפועלים החליטו למכור 4.6 מיליון מניות בשער של 64.81 אגורות למניה, מהלך שתרם לירידה חדה בשער דלק נדל"ן אתמול. לאחר המכירה נותר הפועלים עם כ-8.5% מהון המניות של דלק נדל"ן, לעומת כ-9.7% לפניה.

בעל השליטה בדלק נדל"ן הוא איש העסקים יצחק תשובה, המחזיק בכ-50.79% מההון. קבוצת דלק נותרה עם אחזקה של 4.99%. החברה מנוהלת על ידי ערן מיטל.

בשיחה עם "גלובס" אומר אנליסט העוקב אחרי ההתרחשויות בחברה כי "ככל הנראה בנק הפועלים רוצה שהחברה הזו לא תופיע לו בספרים, לאחר שמחקו לגמרי את ההשקעה והיא רשומה באפס. בכל מקרה, בשביל בנק הפועלים אחזקה של 8%-9% בחברה שהשווי שוק שלה הוא 247 מיליון שקל היא זניחה לחלוטין".

לפני כחודשיים ביצעה דלק נדל"ן הנפקת זכויות. החברה הצליחה לגייס כ-60.2 מיליון שקל בהנפקה, כשמחצית מהסכום הזרים יצחק תשובה. גם בהנפקה הקודמת שנערכה בחודש מאי 2010, תשובה הביע את אמונו בדלק נדל"ן, לאחר שהזרים 64 מיליון שקל במסגרת הנפקת זכויות בהיקף כולל של 126 מיליון שקל שביצעה החברה אז.

עד סוף 2012 נדרשת דלק נדל"ן לפרוע אג"ח בהיקף של 1.2 מיליארד שקל, ועוד כ-600 מיליון שקל לבנקים.

במאי 2009 הוצאה דלק נדל"ן מהפורטפוליו של קבוצת דלק, והפכה להיות חברה פרטית בשליטה ישירה של תשובה, בעל השליטה בקבוצה. המטרה הייתה לחזק את המאזן של קבוצת דלק, מתוך חשש להמשך ההידרדרות במצבה של חברת הנדל"ן המניב.