מניית היום: מטפסת מעל 3% ברקע יעילות תרופה בניסוי

כן פייט ביופרמה הודיעה היום לבורסה כי כי תרופת ה-CF102 נמצאה בניסויי מעבדה כיעילה בדיכוי התרבות וירוס מסוג JC, העלול לגרום להתפתחות של מוות עקב פגיעה מוחית

כן פייט ביופרמה , העוסקת בפיתוח תרופות למחלות דלקתיות, מחלות עיניים ומחלות כבד, הודיעה היום (ד') לבורסה כי כי תרופת ה-CF102 נמצאה בניסויי מעבדה כיעילה בדיכוי התרבות וירוס מסוג JC.

וירוס מסוג JC שייך למשפחת וירוסי הפוליומה, ומצוי בצורה רדומה אצל 70-90% מהאוכלוסייה. במצבים בהם יש דיכוי של המערכת החיסונית, במיוחד בעת טיפול בתרופות ביולוגיות, הווירוס מתחיל להתרבות ומוביל להתפתחות של מוות עקב פגיעה מוחית (PML).

המשמעות העסקית היא ששוק נוסף לתרופת ה-CF102 נפתח בפני החברה, בנוסף לשוק סרטן הכבד ושוק מחלת הצהבת מסוג C. להערכת החברה, כדי למנוע את התפתחות הוירוס, תרופת ה-CF102 תינתן בשילוב עם התרופות הביולוגיות המצויות בשוק והגורמות להתפתחות PML.

נציין כי כי תרופת ה- CF102 כבר עברה את שלבי הפיתוח הראשונים ותוכל להיבדק בניסויים קליניים מתקדמים ליעילותה ליישום חדש זה.

פנינה פישמן, מנכ"ל כן-פייט, מסרה כי "יכולתה של תרופת ה-CF102 לדכא את התרבות הוירוס מסוג JC תוביל למתן מענה תרופתי לטיפול ב-PML, מחלה אגרסיבית וחשוכת מרפא, ששכיחותה עולה כיום בעקבות כניסתן של התרופות הביולוגיות לשוק כגון רייטוקסן המיועדת לטיפול בלימפומה ודלקת מפרקים וטייסברי המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. בנוסף על התוויה זו, נמצאת תרופת ה-CF102 בניסוי קליני בחולים עם וירוס צהבת מסוג C, ובכך מעבה החברה את יכולותיה בתחום הויראלי - תחום שהינו בעל פוטנציאל עסקי גבוה".