מזון מהיר לרווח מהיר: רווח של 11 מיליון שקל לחיים גייר ב-IES

חודש לאחר שחברת איי.אי.אס בשליטתו רכשה מיקיר גבאי רבע מזיכיון דומינו'ס פיצה בגרמניה, היא מפיקה רווח ממימוש רוב ההשקעה

חודש לאחר שחברת ההשקעות איי.אי.אס (IES) דיווחה על כניסה לשותפות עם איש העסקים יקיר גבאי בזיכיון דומינו'ס פיצה בגרמניה, מעדכנת החברה, שבשליטת חיים גייר, על מכירת 75% מההחזקות בזכיינית לחברת DPUK הבריטית. מהמכירה המהירה תרשום איי.אי.אס רווח הון של כ-11 מיליון שקל בדוחות הרבעון השני של 2011.

לאחר המכירה יחזיקו איי.אי.אס וגבאי ב-25% מזכיינית דומינו'ס בגרמניה (חלקה של איי.אי.אס מתוכם 6.25%), ואיי.אי.אס תקבל גם מניות DPUK בשווי של כ-2.5 מיליון ליש"ט - ומכאן עיקר הרווח שתרשום.

DPUK היא חברה ציבורית הנסחרת בלונדון (סימול: DOM) ובבעלותה זכיינות לסניפי דומינו'ס באנגליה ובאירלנד. החברה דיווחה הבוקר למשקיעים על הרחבת פעילותה לגרמניה, שם היא מתכננת לפתוח 400 סניפים בתוך 10 שנים. DPUK התחייבה להעמיד לזכיין דומינו'ס בגרמניה הלוואת בעלים בסך 7.5 מיליון אירו, ומנייתה זינקה היום בלונדון ב-7%.

בונה, יוזמת ומשתבחת

כאמור, רק בחודש שעבר דיווחה איי.אי.אס על הסכם לרכישת 23.75% מהזיכיון של פיצה דומינו'ס בגרמניה תמורת ערכן הנקוב של המניות והלוואה של 2 מיליון אירו. הזיכיון הגרמני של רשת הפיצות הוחזק בבעלות מלאה של יקיר גבאי, לשעבר מנכ"ל גמול השקעות, העוסק כיום בתחומי הנדל"ן והמלונאות במדינה זו. הזיכיון ניתן לתקופה של 10 שנים החל מאפריל 2010, עם אופציה להארכה בתקופה דומה, ונכון להיום פועלים תחתיו בגרמניה שני סניפים של הרשת.

גייר השתלט על איי.אי.אס בתחילת העשור הקודם באמצעות אומגה, לשעבר זלר-אבלגון השקעות, אותה רכש מאהרון זלר וראובן אבלגון לאחר שסייע במהלך הרה-ארגון בקבוצה שנקלעה לקשיים. בהמשך התמקד בהשבחת החברה, שיותר משילשה את שוויה מאז ההשתלטות. מלבד פעילותה הקמעונאית הטרייה, עוסקת איי.אי.אס בבנייה מתועשת, בנדל"ן מניב ובייזום פרוייקטי נדל"ן. החברה, בה מחזיק גייר 60% מהמניות, נסחרת בשווי שוק של 360 מיליון שקל.

בין הנכסים הבולטים של איי.אי.אס - 185 דונם בפארק התעשייה של קיבוץ פלמחים, ובתחילת השנה חתמה על הסכם לרכישת 80 דונם נוספים מהקיבוץ. בנוסף, החברה פעילה בארץ בבנייה מתועשת באמצעות חברת ספנקריט (שנרכשה אף היא מפלמחים) ובייזום מתחם בבסיס חיל האוויר בעובדה שישמש לחניה, אחזקה ופעילויות נוספות לכלי טיס.

את 2010 סיימה איי.אי.אס עם הכנסות של 54.4 מיליון שקל ורווח נקי של 6 מיליון שקל. מאז נכנס גייר לשליטה בה, לפני כ-10 שנים, חילקה חברת ההשקעות דיבידנדים בהיקף של 110 מיליון שקל.