לא רואים הזדמנות בטבע

סביר שטבע תתקן למעלה לכיוון ה-48.5 דולר, אך נראה שיקשה עליה לתפוס מומנטום

ת"א- 25 לא הצליח לעבור את ההתנגדות ההיסטורית ב-1,340 ורבים בוודאי מיחסים זאת לקו ההתנגדות האופקי על הגרף. זהו ייחוס נכון אבל הוא רק חלק מהסיפור. על האינדיקטורים הטכניים של תל אביב 25 ניכרת חולשה שנכון ליום רביעי, סיום המסחר, מצביעה על סיכוי שההתנגדות תימשך ואולי אף תתגבש לכדי פסגה כפולה שירידות שערים בעקבותיה.

קחו למשל את ה-RSI שרמת השיא שלו נמוכה משתי רמות השיא הקודמות למרות שתל אביב 25 עצמו נמצא ברמת שיא. קוראים לזה "התפצלות". גם מדד האיסוף-הפצה נמצא במצב דומה כך שנראה שאין עצמה מספיקה בשביל לפרוץ את ההתנגדות.

מהלך מעל ההתנגדות יבטל את הגרפיקה הפסימית ויהווה סימן להתחדשות מגמת העליה. כאמור, לא לשם נוטה ההסתברות אבל צריך להבין את המשמעות של מהלך כזה היה ויתרחש. מהלך מתחת ל-1,320 יחשב סימן דובי שיוביל ככל הנראה לירידה עד 1,292 בתור התחלה.

הירידה של טבע מעוררת התרגשות והמולה חסרת פרופורציה וגם הכינוי מניית העם כבר לא כל כך רלבנטי. אבל, בעיתון אנחנו כותבים ועיתון מתייחס למה ש"חם" כך שחובה עלינו שלא להתעלם מטבע.

אחרי שהתפתנו לרכוש אותה לתיק קניון המניות בעקבות המלצות כלכליות ותמיכה טכנית, חטפנו את הירידה מיום חמישי שעבר. בהתחשב באופייה של המניה ובכך שלא מדובר בחברה "מסוכנת" בעליל החלטנו להגדיל פוזיציה כצעד טקטי מתוך הנחה שהירידה היא סוג של פאניקה.

מדובר בהנחה התנהגותית, לא כלכלית. סביר שטבע תתקן למעלה לכיוון ה-48.5 דולר ואז נראה מה לעשות איתה. נראה שיקשה עליה לתפוס מומנטום כך שבסך הכל היא על כוונת המכירה. סביר שיש מניות אטרקטיביות מטבע מההיבט הטכני כך שמי שלא מחויב למניה, עדיף לדעתנו שיחנה את כספו על מניה אחרת. ראוי לציין שבמהלך השנה האחרונה וגם בימים אלו טבע חלשה מ-ETF של מניות הענף שסימולה XLV . מי שלא מוצא מניה תחליפית לטבע יכול לעבור ל-ETF ולקבל עצמה ופיזור.

הדובים נבחו

רואי השחורות התייחסו ליום רביעי כאל היום שבו יפלו השווקים בעקבות הודעת ברננקי. השווקים כידוע לא נפלו ומגמת העליה אף התחזקה. יחד עם זאת המסחר והליך בחירת המניות והסקטורים נשארו מיגעים עבור מי שמנסה להשיג תשואה עודפת. ראו למשל את סקטור מניות האנרגיה שבסך הכל נחלש אבל מדי יום ימיים נותן עליה משלהבת. הסקטורים שכרגע ניתן לתת להם משקל יתר הם צרכנות קבועה, טכנולוגיה, צרכנות מחזורית ובריאות. כדאי להיזהר מהאנרגיה וראוי להתרחק מהפיננסים.