הצונאמי של יפן מגיע להוואי: כמות התיירים צנחה ב-30%

התיירים היפנים מהווים בשגרה 20% מכלל המבקרים בהוואי ■ מאז האסון, כמות התיירים היפנים באי הצטמצמה ב-30% ■ התוצאה: שיעור המבטלים טיסות והזמנת מלונות מזנק

הצונאמי ביפן מגיע להוואי: מאז רעידת האדמה שפקדה את יפן ב-11 למארס, הפסיקו התיירים היפנים, המהווים בשגרה 20% מכלל התיירים המבקרים בהוואי מידי שנה, לפקוד את אי השעשועים המתוייר.

מאז האסון, כמות התיירים היפנים המבקרים באי הצטמצטה משמעותית, כאשר כמות המבקרים מהמדינה נחתכה ב-28% בחודש אפריל, ביחס לחודשים קודמים. "הקצב של רישום ההזמנות החדשות הואט באופן דרמטי מאז האסון", אמר גורם בתעשיית הבידור בהוואי, והוסיף כי "האסון גרם לנו לאבד חודש שלם של הזמנות".

כך למשל, כמות ההזדמנות שבוטלו במלונות הילטון בהוואי עלתה ב-30% בחודש האחרון. גם כמות הטיסות המבוטלות עלתה בשיעור דומה - 33% - כאשר חברת התעופה הגדולה ביפן, Japan Air, מדווחת כי מדובר בכמות הביטולים הגדולה ביותר שחוותה מזה 6 שנים.

נזכיר כי רעידת האדמה וגל הצונאמי שפקדו את יפן ב-11 במארס, אשר הובילו למותם או היעדרם של 26,000 יפנים, גרמו לפגיעה אנושה בכורים הגרעיניים של יפן בפוקושימה - במה שהוכרז כאסון הגרעיני הכבד ביותר מאז אסון צ'רנוביל, ב-1986. בעקבות האסון הגרעיני הורתה ממשלת יפן לכל 78 אלף התושבים שהתגוררו ברדיוס של 20 ק"מ מהכורים הדולפים, בשל הקרינה הרדיואקטיבית החריגה והמסוכנת.