נשקיני קייט

החתונה המלכותית בלונדון הולכת להיות גדולה יותר, במונחי מדיה, מגמר המונדיאל

נשקיני קייט

שידורים מיוחדים לכבוד החתונה המלכותית, ימים ה'-ו'

רות בת ה-5 צפתה בחדשות בעיניים מזוגגות, מוטרדת משהו. תחילה חשבתי שמא זה הסכם הפיוס בין הפתח לחמאס שדורך את חושיה. אך לבסוף היא הסתובבה ושאלה אותי בקול נרגש: "אז אבא, אחרי שהיא תתחתן עם הנסיך, היא תהיה נסיכה?".

אחת מנקודות הרתיחה של הדיון המגדרי בשנים האחרונות הייתה האם יש נטיות מולדות שונות לנשים ולגברים, או שמא הכול עניין של חינוך. אז הנה לכם, מפי עוללות: גם אצל מי שגדלה בתנאים שבהם אמא עובדת 12 שעות ביום ואבא מבשל, החלום הכי גדול הוא להשתדרג למעמד של נסיכה על-ידי נישואים לנסיך.

לפיכך אין זה פלא שהחתונה המלכותית הולכת להיות גדולה יותר, במונחי מדיה, מגמר המונדיאל.

נשים מכתיבות כבר מזמן את סדר היום של הפריים-טיים: מרבית התוכניות והפרסומות שמשולבות בהן נוצרו למענן, וכשאירוע אמיתי פוגש את משאלת הלב הכמוסה ביותר של רובן (אני לא הולך להיכנס לשדה המוקשים הזה: מצדי שיהיה זה בעיניכן הוכחה להשפעתה הקלוקלת של הציביליזציה הגברית על התודעה הנשית. אוקי? אפשר להמשיך?), הוכחה לקיומו של הנסיך על הסוס הלבן, אין תחנת שידור שפויה שתישאר מחוץ למשחק.

כבר הערב (ה' 22:10) יקדיש ערוץ הביוגרפיה תוכנית לנסיכה המיועדת, קייט מידלטון, "יס 1" ישדר (ה' 21:30) את הרומן הרומנטי "ויליאם וקייט", ומחר (ו') יקדיש ערוץ CNN, החל משעה 11:00, את כל זמן המסך שלו לאירוע, כשלאנדרסון קופר, ריצ'ארד קווסט ופירס מורגן, תצטרף עיתונאית האופנה קאט דילי (מישהו חייב לעשות סדר בבליל הכובעים המוזרים).

מי שרוצה לראות את אותו הדבר רק בסגנון קליל יותר, מוזמן להצטרף באותן שעות בדיוק לערוץ !E, שישדר את אותם מראות, עם פרשנות הוליוודית יותר.

בלא מעט בתים בעולם ילכסנו נסיכות בנפשן מבט לעבר הנסיך הפרטי שלהן שרובץ על הספה: שערו מקליש ממש כמו של ויליאם, כרסו מעל מותניו - ובמקום כרכרה מוזהבת יש לו רכב ליסינג.

למרות הפער בין פנטזיה למציאות, מחשבה מנחמת תחלוף במוחה: לפחות היא לא תצטרך לפתוח כל הלילה מעטפות עם צ'קים בחברת המלכה אליזבת.

אולי עוד חורף אנחנו ניפגש?

"ארץ נהדרת" נגמרת, יום ו' 21:20, ערוץ 2 קשת

לא קל להיות "ארץ נהדרת": זאת העונה הטובה ביותר של התוכנית, העונה שבה הפכה מאוסף של מערכונים לתוכנית סאטירה אמיתית - כזאת שמחביאה בכל ערב, לפחות פנינה סאטירית אחת שלמענה שווה לסבול כמה אייטמים מטופשים.

כשאני מדבר על אייטמים מטופשים אני מתכוון לקשת ליבליך למשל. בתור מעריץ נלהב של שני כהן, אני מתחנן בפניה שתפסיק לפני שתגמור כמו ציון ברוך.

לא לכל הצופים זה מתאים, ולפי השמועה, גם לא לכל המשתתפים: בניגוד לגירסה הרשמית, גורסים כמה מקורות, כי אחת הסיבות שגרמו לאסי כהן להחליט על פרישה מהתוכנית היא חילוקי דעות פוליטיים, אחרי שנאלץ לגלם באופן מלעיג את אביגדור ליברמן או גבי אשכנזי.

אפשר שמבחינה אמנותית זה היה הזמן הנכון להפסיק את ההצלחה אחרי 8 עונות פנומנליות.

למרות זאת, בקשת מתעקשים שלא לשחוט את האווזה המטילה ביצי זהב, גם במחיר שבו ייאלצו להוכיח לכהן כי הארכיון הדיגיטלי מלא בטאלנטים שלא היה להם תחליף.

כל זה לא יקרה לפני פברואר הבא, כלומר בעוד 9 חודשים של הריון קשה לעונה חדשה.

בינתיים לא נותר לנו אלא לייחל לכך שהפרק האחרון לעונה לא יבייש את ראשיתה.

לונדון, תל-אביב

"העם הנבחר", שבת 22:00, ערוץ 8 (הוט)

מי שאינו מחבב את פועלו הטלוויזיוני של ירון לונדון, רשאי להפסיק לקרוא עכשיו. למה לו להתעצבן?

ממשיכים: ירון לונדון הוא המתעד הטוב ביותר שקם לטלוויזיה הישראלית בכל 43 שנותיה. הסדרה החדשה שלו היא הסוכריה האינטלקטואלית הטובה ביותר שיכלו צופי הטלוויזיה לקבל לקראת הימים הנוראים של הישראליות - בין יום הזיכרון לשואה ליום העצמאות.