הסדרה "סאות' פארק" מציגה: התפוח הרקוב של סטיב ג'ובס ואפל

פרק הפתיחה של העונה ה-15 של סדרת האנימציה "עוקץ" את פרשת המעקב של האייפון ואת היהירות המופגנת של סטיב ג'ובס

פרשת המעקב במכשירי האייפון והאייפד של אפל לא פסחה על סדרת האנימציה "סאות' פארק". ביום רביעי השבוע נפתחה העונה ה-15 של הסדרה, עם פרק שהוקדש כולו לביקורת עוקצנית נגד התנהלות החברה בנוגע למעקב שלה אחר משתמשיה וכן על היהירות המופגנת של העומד בראשה, סטיב ג'ובס.

במרכז הפרק עומדת דמותו של קייל, שנחטפת על-ידי אנשי אפל לטובת ניסוי מיוחד שמנהל ג'ובס בדרך לייצור "עוד מוצר מהפכני", כהגדרתו בסדרה, וכעקיצה לאמירות שלו בכל אירוע השקה של מוצר חדש מבית אפל.

הסיבה שקייל נלקח על-ידי אנשי אפל נובעת מאישור שנתן לחברה, שמתיר לה לעשות בו כרצונה, במסגרת עדכון תוכנה שעשה ל-iTunes של אפל ולאחר שלא דאג לקרוא את סעיפיו הרבים של התקנון. זאת, בניגוד לחבריו שהקפידו לקרוא אותו היטב.

קייל, יחד עם אישה צעירה ובחור סיני, נזרקים לזינוק של אפל במעין ביקורת על כל אותם אנשים שמאשרים תקנונים של חברות טכנולוגיה, מבלי להקדיש אפילו רגע כדי לקרוא על מה הם בעצם חותמים ומה הם מתירים לחברות לעשות במידע שלהם.

קייל ושני האנשים האחרים מגיעים למטה של אפל, ואת פניהם מקבל ג'ובס בעצמו, כשמאחוריו מפת העולם עם הכיתוב באנגלית Where everybody in the world right now (איפה כל אחד בעולם נמצא עכשיו), כפרפראזה על הפרשה שנחשפה בשבוע שעבר לפיה האייפון והאייפד מתעתדים כל מקום שבו משתמשיהם היו בה בחודשים האחרונים לתוך קובץ שנשמר על המחשב.

אבא של קייל, שמנסה להחזיר אותו הביתה, מתייעץ עם חבריו לכיתה ומאיים לפנות למשטרה כדי שיעזרו לאתר אותו. "אין לך מה לפנות למשטרה", אומרים לו החברים. "כשהמשטרה רוצה לאתר מישהו, היא פשוט פונה לאפל".

בסופו של דבר, ג'ובס חושף את המוצר החדש שלו - HUMANCENTiPAD (אייפד משולב מרבה רגליים אנושי), משחק מילים על סרט האימה החולני משהו The Human Centiped.

ג'ובס מציג אייפד שמחובר לאחוריה של האישה הכלואה במטה אפל, שמחוברת לאחוריו של קייל, שמחובר לאחוריו של הבחור הסיני, שלפניו מודבק אייפון.

זה נשמע גס במיוחד ואכזרי, אבל מדובר בהשראה מסרט הקולנוע יחד עם התוספות הלא ממש מצונזרות של יוצרי "סאות' פארק", שאף פעם לא נודעו בעדינות.

גם בעלילה המשנית של הפרק מככב האייפד. אריק קרטמן משוויץ בפני חבריו לבית-הספר שיש לו אייפד וצוחק על ילדים שאין להם, עד שמישהו מנסה לעשות לו אאוטינג ולהגיד שהוא מחזיק אייפד מזויף ולא אמיתי.

קרטמן, שחושש למעמדו החברתי, חוזר בוכה הביתה ומתחנן לאימו שתקנה לו אייפד. הם נוסעים לחנות אבל לאור המחירים היקרים, היא מציעה לו לרכוש מעין חיקוי של טושיבה - HandyPad - שלטענת החברה בסדרה, עושה את אותו הדבר שהאייפד עושה אבל בחצי מחיר.

לצפייה בפרק: tinyurl.com/3nc5aj2‎‏