עובדים סינים המייצרים את האייפון והאייפד התחייבו לא להתאבד

מחקר בקרב הפועלים בסין מציג תמונת מצב של 500 אלף עובדים במפעלי אפל: "המצב בלתי אנושי במפעלים וההתייחסות לעובדים כאל מכונות" ■ הפועלים עובדים 98 שעות נוספות בחודש

הטירוף אחר האייפד של אפל גובה מחיר יקר: העובדים הסיניים במפעלי חברת אפל בסין חושפים את המחיר האנושי והמזעזע של מוצרי אייפון ואייפד הפופולריים של ענקית הטכנולוגיה, אפל.

מחקר שבדק את התלונות של העובדים העלה כמה ממצאים על תנאי עבודה מחרידים בהם הפועלים כפופים לחוקים דרקוניים. המחקר מציג תמונת מצב של 500 אלף עובדים במפעלים הנמצאים בבעלות Foxconn ומייצרים מיליוני מוצרים של אפל כל שנה. הדוח המסכם של החקירה מכוון אצבע מאשימה על אפל בשל המצב הבלתי אנושי במפעלים ועל ההתייחסות לעובדים כאל מכונות.

תנאי העבודה חושפים כי עבודה מעבר לשעות המקובלות היא עניין שבשגרה. מעקב צמוד אחר שעות עבודה של עובדים העלה כי הפועלים עובדים 98 שעות נוספות בחודש. על רקע רצף מקרי ההתאבדות בתקופה האחרונה במפעלים בסין, התחייבו העובדים לחתום על הצהרה שלא יבצעו מעשי התאבדות. העובדים מקבלים שכר זעום עבור עבודתם: 1,350 יואן שכר חודשי עבור 48 שעות עבודה בשבוע.

במעונות המיועדים לעובדים, כפופים הפועלים לכללים וחוקים נוקשים. אחד העובדים סיפר כי לאחר שעשה שימוש שלא כדין במייבש שיער לאלץ לכתוב מכתב התנצלות רשמי ובו כתב "זו אשמתי המלאה, לעולם לא אייבש את השיער בחדרי, עשיתי מעשה שלא יעשה, לא אעשה זאת שוב".