מגדל שוקי הון: "קנו החברה לישראל - תזנק בעוד 22%"

מגדל שוקי הון שוריים על החברה לישראל: "השקעותיה המהוות את מנועי הצמיחה יבשילו בטווח של כשנתיים מהיום" ■ "כיל, בז"ן וצים נמצאות במצב טוב יחסית לאחר המשבר הכלכלי"

"קנו חברה לישראל תזנק ב-22%", כך מעריכים במגדל שוקי הון בסקירה שפרסמו היום (א') על החברה לישראל והגיעה לידי "גלובס". אנליסט מגדל שוקי הון, ערן יונגר סבור כי השקעותיה של החברה המהוות את מנועי הצמיחה יבשילו בטווח של כשנתיים מהיום, החל מחברת בטר פלייס דרך מיזמי האנרגיה המתחדשת אולם בעיקר באמצעות חברת צ'רי קוואנטום בסין.

עוד מציינים במגדל כי לצד מנועי צמיחה אלו גם החזקותיה הוותיקות, כיל, בזן וצים נמצאות במצב טוב יחסית לאחר המשבר הכלכלי. "מחיר המניה הנוכחי משקף את שווי החזקותיה הסחירות בלבד ללא שווי החזקותיה הפרטיות", מעריכים במגדל שוקי הון.

במגדל ממליצים על החברה בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 5,374 שקל, מה שמהווה פרמיה של 22% ביחס למחיר היום העומד על 4,185 שקל. במגדל שוקי הון נותנים עדיפות לחברה לישראל על פני כיל "קיימת עדיפות להחזקה בחברת האם משיקולי דיסקאונט". בהתייחס לצים סבורים כי מבט שנתיים-שלוש קדימה תוכנית ההצטיידות של החברה ושל חברות אחרות, בהן הגדולות בענף, עשויה ליצור שוב עודף היצע ולחץ על מרווחי ההובלה.

"חתימה על הסכמים עם תמר במחירים גבוהים"

במגדל סבורים כי לא ניתן להסתמך על הספקת הגז מהמצרים והחברה תידרש לרכוש גז במחירי SPOT ממאגר ים תטיס עד לפיתוח מאגר תמר. עוד מעריכים כי בסוף שנת 2012, ראשית שנת 2013 יתקשה ים תטיס לעמוד בעלייה בביקוש לגז טבעי. "עיכוב בפיתוח תמר יחד עם חוסר בהירות בנושא הגז המצרי עלול להביא למחסור בגז טבעי בישראל בשנת 2013", מעריכים כלכלני מגדל.

בתרחיש האופטימי ביותר סבורים כי תיתכן חזרה של אספקה סדירה של הגז המצרי גם אם במחירים מעט גבוהים יותר אך מציינים כי התרחיש הסביר יותר הוא רכישה במחירי SPOT בעבור בז"ן בטווח הזמן המיידי וחתימה על הסכמים עם תמר במחירים גבוהים יותר מהחוזה הנוכחי עם המצרים.

במגדל מביעים עמדה חיובית מאוד לגבי Chery Quantum ומציינים כי למרות ההטיה התקשורתית למיזם בטר-פלייס, כמות של כ- 200,000 כלי רכב בטווח הזמן הנתון עשויה להוות לדעתנו אחת מההשקעות המשמעותיות והמניבות הגדולות לחברה.

בהתייחס לבטר פלייס מעריכים במגדל שוקי הון כי הגעה לאיזון ההוצאות התפעוליות השוטפות תהיה ברמת מכירה של כ- 1,600-2,000 כלי רכב בשנה, פלח שוק של כ- 0.7%-1% מסך מכירות כלי הרכב בישראל בשנה. "בכוונת החברה לפנות בעיקר לציי רכב ולשוק הליסינג כך שהתמודדות בשוק זה תהיה קשה אף יותר ובה תידרש החברה להשיג נתח שוק של כ- 1.2%-1.5%", מציינים כלכלני בית ההשקעות. "השגת נתח שוק זה אינה עניין של מה בכך, לא עבור כלי רכבים "סטנדרטיים" קיימים ובוודאי שלא עבור כלי רכב הדורשים שינוי בתפיסת העולם הנוחה שאליה הורגלנו עד כה", מעריכים.