מניית היום: השלימה פיתוח מכשור רפואי - ומזנקת ב-10%

מדיגוס דיווחה כי השלימה את פיתוחה של מצלמת וידאו זעירה חדשה, אשר קוטרה קטן מ-1 מילימטר ■ המצלמה מיועדת להרכבה על כלים אנדוסקופים חד-פעמיים זעירים במיוחד

מדיגוס , העוסקת במחקר ופיתוח של טיפול רפואי בדרכי העיכול, דיווחה היום (ב') לבורסה כי השלימה את פיתוחה של מצלמת וידאו זעירה חדשה, אשר קוטרה קטן מ-1 מילימטר, המהווה הדור השני של מצלמת הוידאו החד-פעמית הנמכרת היום על ידי החברה.

מצלמת הדור השני כוללת גלאי ייעודי המבוסס על טכנולוגיית אשר פותח בשיתוף פעולה בין החברה לבין טאואר ומיוצר על ידי טאואר. פיתוח המצלמה נעשה בחלקו במסגרת פעילותן של שתי החברות במאגד מגנ"ט - "ביו-פוטוניקה רפואית".

מצלמת הדור השני עשויה מחומרים המתאימים לשימוש בפרוצדורות רפואיות בגוף האדם, ומיועדת להרכבה על כלים אנדוסקופים חד-פעמיים זעירים במיוחד, המשמשים לביצוע פרוצדורות אבחנתיות וכירורגיות באיברי גוף אליהם לא ניתן להחדיר אנדוסקופים גדולים יותר.

בכוונת החברה לספק דוגמאות של מצלמת הדור השני כבר בשבועות הקרובים לחברות בתחום הקרדיולוגיה ביפן ובארה"ב. בנוסף, בכוונת החברה לשלב באופן מיידי את מצלמת הדור השני בכלים אנדוסקופיים אשר היא מפתחת ומייצרת, וכן לפעול למכירת מצלמות ליצרנים אחרים במסגרת הסכמי אספקה.

"אנו שמחים מאוד לשחרר את הדור השני של המצלמות הרפואיות החד-פעמיות שלנו עם תכונות מתקדמות ובכך להמשיך ולהוביל ולקדם את תחום המצלמות הרפואיות", אמר ד"ר אלעזר זוננשיין, מנכ"ל מדיגוס. "שיתוף הפעולה שלנו עם טאואר איפשר לנו לייצר את המצלמה הקטנה ביותר בעולם. כמו כן, פריצת הדרך הטכנולוגית שלנו מספקת לקהילה הרפואית ולחולים אפשרות של אבחון איכותי בעלות נמוכה".

"אנו גאים מאוד לעבוד עם מדיגוס ולפתח ביחד כלי כה חשוב לשוק הרפואי. השימוש בטכנולוגיית ה-CIS הייחודית והמתקדמת שלנו בשילוב עם המומחיות של מדיגוס בתחום היישומים הרפואיים הויזואליים, אפשרו לנו להצליח ולהשיג לא רק את המצלמה הקטנה ביותר בעולם אלא מצלמה בעלת הביצועים הטובים ביותר מבין המצלמות החד-פעמיות", אמר ד"ר אבי שטרום, סמנכ"ל ומנהל חטיבת טכנולוגיות ייחודיות בטאואר.