הדיווח הראשון על חיסול בן לאדן - ע"י פקיסטני בטוויטר

סוהייב אתר, מנהל טכנולוגיית מידע בחברה בשם ‏Really Virtual‏, דיווח בזמן אמת על חילופי האש במתחם בו הסתתר בן לאדן בפקיסטן

‎‎משתמש טוויטר פקיסטני היה כנראה היחיד בעולם ש"דיווח בשידור חי" על פעולת הקומנדו האמריקני שחיסל אמש את אוסמה בן לאדן, מבלי לדעת מה מתרחש באמת.

שום כלי תקשורת אחר לא ליווה את הפעולה, אם כי ייתכן שמשתמשי פייסבוק מקומיים שוחחו עליה בעת התרחשותה.

סדרת הטוויטים של המשתמש הפקיסטני מוכיחה כנראה כי טוויטר הפך ל"‏CNN‏ של חיסול בן-לאדן", כפי שמלחמת המפרץ הראשונה ב-1990 העניקה לערוץ חדשות בינלאומי זה את רגע התהילה.

המשתמש הוא סוהייב אתר, מנהל טכנולוגיית מידע בחברה בשם ‏Really Virtual‏. הוא דיווח בזמן אמת על חילופי האש במתחם שבו התגורר בן לאדן. הכתובת של אתר בטוויטר היא בסיומת ReallyVirtual‏@.

מהדיווחים על ההתקפה עולה כי המתחם המבוצר שבו התגורב בן לאדן נבנה בהשקעה של מיליון דולר, ולא היו בו חיבורי טלפון ואינטרנט. למרבה האירוניה, אילו היו חיבורים כאלה, הטוויטים של אתר יכלו להתריע לאנשי בן לאדן על ההתקפה (וספק אם מישהו יכול היה להאשים את סוהייב אתר אחר-כך).

אתר התחיל את הדיווח שלו על האירוע באבוטובאד, פקיסטן, במשפט: "מסוק מרחף מעל אבוטובאד ב-1 בלילה" (וזה אירוע נדיר).

אחר-כך הוא כתב, "תסתלק מכאן מסוק, לפני שאני מביא את קוטל הזבובים הענק שלי". הציוץ הבא שלו היה מפחיד יותר: "פיצוץ אדיר מזעזע חלונות כאן באבוטבאד. מקווה שזו לא התחלה של משהו רע".

אחר-כך הוא כתב שמשתרר שקט, וכעבור מספר דקות "כמה אנשים מקוונים בשעת לילה זו אומרים שאחד המסוקים לא היה פקיסטני".

אחר-כך אתר צייץ ש"מאחר שלטליבאן כנראה אין מסוקים, והם אומרים שזה לא משלנו, זה חייב להיות מצב מסובך באבוטבאד".

בהמשך הוא דיווח כי המסוק הופל באזור מגדל בילאל, ו"יש דיווח על הבזק. אנשים אומרים שזה יכול להיות מזל"ט". הוא התחיל לחזור על טוויטים שקיבל מאחרים שצפו בנעשה.

אחר-כך מופיעים מספר טוויטים עם קידומת "‏‎#Abbattabad‎‏", שאומרים כי סרן בצבא הפקיסטני אמר כי התרסקות המסוק הייתה "תאונה ולא התקפה". בהמשך הספקולציות מתחילות להיות מדויקות יותר, ונאמר בהן כי המסוק הוא "קוברה זר", כלומר מסוק תקיפה קוברה שמיוצר בארה"ב.

רק כעבור 8 שעות נודע לאתר על חיסול בן לאדן, והוא צייץ: "אוי ואבוי, הלכה השכונה".

לבסוף הוא צייץ: "אוהו, אני הבחור שדיווח בשידור חי על הפשיטה על אוסמה בלי לדעת את זה".

אתר סיים את הטוויטים שלו במשפט: "הנה מגיעים האי-מיילים מהתקשורת הרגילה, לא עלינו". ‏‎‎