קיורטק של כת"ב הגישה בקשה לניסוי בתרופה לסרטן

הניסוי, שייערך באמצעות המוצר המוביל של קיורטק CT-011, מטרתו היא בדיקת בטיחותה ויעילותה של התרופה בהתווית סרטן עור גרורתי

קיורטק, חברה המוחזקת על-ידי כלל ביוטכנולוגיה בכ-37%, הגישה למנהל התרופות והמזון האמריקני, ה-FDA, בקשה לעריכת ניסוי Phase II בחולים הסובלים מסרטן עור גרורתי (metastatic melanoma).

הניסוי, שייערך באמצעות המוצר המוביל של קיורטק CT-011, מטרתו היא בדיקת בטיחותה ויעילותה של התרופה בהתווית סרטן עור גרורתי. הניסוי ייערך במתכונת של ניסוי פתוח (Open Label), יכלול כ-100 חולים וייערך בעשרות מרכזים רפואיים בארה"ב, אירופה ובישראל וצפוי להתחיל עד סוף שנת 2011.

במקביל, ממשיכה קיורטק בניהול ובניתוח תוצאות ניסוי Phase II בחולים הסובלים מלימפומה (Diffuse Large B-Cell Lymphoma) ונערכת לקראת פרסום תוצאות ראשוניות בגין ניסוי זה. כמו כן, ממשיכה קיורטק בביצוע ניסוי Phase II בחולים בסרטן גרורתי של המעי הגס, בניסויי Phase II בהתוויות נוספות של סרטן הדם ובניסויי I/II Phase נוספים.

קיורטק היא חברת ביוטכנולוגיה הפועלת בישראל ואשר מתמקדת במחקר ופיתוח של מוצרים חדשניים פורצי דרך לצורך וויסות מערכת החיסון של הגוף לטיפול במגוון מחלות סרטן. מוצרי קיורטק מציעים גישה חלופית לטיפול בסרטן וזאת על-ידי הפניית המערכת החיסונית של הגוף כנגד גידולים אלו, גישה זו מאפשרת טיפול בטוח באמצעות נוגדנים ותוך שימוש במערכת טבעית של הגוף כנגד גידולים אלו וכן אפשרות טיפול במגוון רחב של גידולים סרטניים. קיורטק מנהלת בימים אלה כשישה ניסויי Phase II במקביל באינדיקציות שונות.

האגודה הלאומית לסרטן בארה"ב (NCI) דירגה את מנגנון הפעולה של תרופת קיורטק כשני בחשיבות מבין כ-140 מנגנונים אפשריים מבחינת הפוטנציאל הטמון בהם לפיתוח תרופות לטיפול בסרטן.

כלל ביוטכנולוגיה הינה חברת השקעות אקטיבית, הגדולה בישראל בתחום מדעי החיים. לחברה, שפועלת באוריינטציה תעשייתית-עסקית, החזקות משמעותיות בחברות בשלבי פיתוח קליניים מתקדמים בתחומי פעילות מגוונים. החברה נהנית משיתוף פעולה בין בעלי המניות העיקריים שלה (כלל תעשיות וטבע) והיא מנוהלת על ידי ארטה. חברות הפורטפוליו המרכזיות: אנדרומדה (84%), מדיוונד (52%), די-פארם (46%), קיורטק (37%) וגמידה סל (20%).