אפיזודה חולפת

מי שלא הצליח לעקוב אחרי "אפיזודס", מן הראוי שימתין לשידור החוזר של הסדרה

"אפיזודס", יום ג' 21:55, "יס קומדי"

מזל שיש לתוכנית הזאת גם שידור דחוי בחצות, אחרת הייתי מסוגל להתנתק מ-yes על שידור של הפרק האחרון לסדרה הכי מצחיקה בערוץ הקומדי של הלוויין, דווקא בזמן שהבחורים של פרנקו, סליחה - של מוריניו, מנסים להרוג כמה שיותר קטאלונים. מי שלא הצליח לעקוב אחרי "אפיזודס", מן הראוי שימתין לשידור החוזר של הסדרה הזאת (ומן הסתם, בערוץ קומדיות מדובר רק בעניין של זמן), אחת הטובות שנראו לאחרונה בז'אנר המשתנה הזה שנקרא "סיטקום".

מעשה בבני זוג אנגלים שכותבים סדרת טלוויזיה על מנהל קשיש של פנימייה לבנים. הסדרה מצליחה באנגליה, אבל אז נרכשות זכויות השידור שלה בידי אולפן הוליוודי גדול. מסתבר שלא רק בישראל, על שבעת מיליון תושביה, החלום הגדול הוא לעשות את זה בקרב 300 מיליון אמריקנים, אלא גם באנגליה, עם שוק טלוויזיה של 60 מיליון תושבים, החלום הוא להצליח מעבר לים. כך יוצאים שני בני הזוג להגשים את החלום. הבעיה היא שהחלום מתרסק אל תוך התהום התרבותית העמוקה בין שני העמים: מנהל הפנימייה הופך, בלחץ האולפן, למאמן הוקי. מאט לה-בלנק המובטל מאז "חברים" (סחתיין על ההומור העצמי!) מלוהק לתפקיד הראשי, והפרק הלפני אחרון של העונה, הסתיים בכך שהוא והיוצרת שבטוחה שבעלה בוגד בה עם כוכבת הוליוודית מסולקנת, מוצאים את עצמם מכורבלים על הספה ביחד.

איך ייפתר כל הפלונטר הזה? נראה הערב (כלומר הלילה, אחרי הכדורגל). אני בכל אופן, כבר מתגעגע.

מסי נגד רשת

ליגת האלופות, יום ג' 21:30, ערוץ 2 רשת

אני לא בטוח מי הצטער יותר על השער השני שכבש ליאו מסי נגד ריאל מדריד בשבוע שעבר: ז'וזה מוריניו, המאמן של ריאל מדריד, או אבי צבי, מנכ"ל רשת, שתוצאה צמודה יותר במפגש הראשון, הייתה מסדרת לו יופי של רייטינג הערב (ג').

מכל מקום, כבר נכתב כאן בעבר: המהמרים הגדולים ביותר על משחקי ספורט, הם מנהלי הערוצים שרוכשים את זכויות השידור. על הנייר נראה המשחק הזה כהתגשמות כל הפנטזיות, הדרבי הספרדי הגדול בין הקבוצה המעוטרת ביותר בתולדות המשחק (מדריד), לבין הקבוצה הפופולרית ביותר בעולם כרגע (ברצלונה).

בפועל, לאור התוצאה מהשבוע שעבר, מדובר במשחק שמשהו דרמטי מאוד יצטרך לקרות בו כדי שיהפוך לדרמטי... ספק אם זה משנה משהו לחובבי הכדורגל, אבל כשערוץ ברודקאסט רוכש זכויות שידור מערוץ נישה, הוא רוצה לפרוץ גם אל המעגלים שמקיפים את חובבי הכדורגל. נתוני הרייטינג יוכיחו אם הקדימונים הצליחו לשכנע את מעגל הצופים השני שבמשחק הזה הכול יכול להיות. במילים אחרות: לא רק במדריד, אלא גם ברחוב הברזל יתפללו הערב לשער מהיר של הלבנים ממדריד, כזה שיגרום לאנשים לשלוח סמסים כמו "אחי, תעבור מהר לערוץ 2". גם אם כל זה לא יקרה, הרי שהמשחק הזה מומלץ לצפייה גם למי שאינו אוהד כדורגל מושבע: אני לא יודע כמה כדורגל נראה הערב, מלחמה לעומת זאת, תהיה שם בשפע.