"למרות הסיכון הביטחוני - הבורסה בת"א בדרך לגל עליות"

סוכנות הידיעות "בלומברג" מפרסמת היום בעמוד הראשי כתבה אופטימית למדי על הבורסה בישראל ■ "השוק הישראלי הוכיח בעבר חסינות לאירועים ביטחוניים"

על רקע המהומות במהומות בעולם, התהפוכות הגיאו-פוליטיות במזרח התיכון וצניחת המעו"ף ב-5% מאז השיא ב-21 באפריל, סוכנות הידיעות "בלומברג" פירסמה היום (ג') כתבה בעמוד הראשי שלה שמרכזה הבורסה בישראל. השורה התחתונה: בבלומברג מצטטים אנליסטים הטוענים כי מדד המעו"ף אינו יקר וכי למרות החששות הביטחוניים, כלכלת ישראל חזקה והבורסה תעלה.

תחת הכותרת "המניות הישראליות צפויות לעלות למרות החששות מחמאס", נכתב בכתבה כי התחזיות מצביעות על עליות במניות הישראליות למרות שמאז הכרזת הפיוס בין חמאס לפתח ב-27 באפריל, המעו"ף ירד ב-3.5%.

"המצב הגיאו-פוליטי באזור וחוסר הוודאות יכולים להוריד על השוק באופן זמני אבל הכלכלה והמשק יהיו אלה שיקבעו לאן ילכו המדדים והעובדה שהמניות עדיין לא יקרות, לכן המדדים ימשיכו לעלות", אמר האנליסט אייל דבי מבנק לאומי ל"בלומברג".

עוד צוין בכתבה שמדד ת"א 25 יותר מהכפיל את עצמו מאז השפל של 2008, בהובלת מניות הגז והנפט. "מכפיל הרווח בהתבסס על הרווח המצרפי הצפוי ב-2011 לחברות במדד ת"א 25 הוא 11.4 לעומת מכפיל רווח של 13.1 במדד הבורסות העיקריות בעולם, MSCI World", נכתב בכתבה. "לפי הבנק המרכזי, צמיחת המשק המהירה ממשיכה גם ברבעון בראשון של 2011 והצפי הוא לצמיחה של 4.5% השנה".

בכתבה אמנם מפורטים אירועים ביטחוניים ומדיניים כמו ההפגנות בסוריה, היחסים המתוחים בין ישראל למצרים לאחר נפילת שלטון מובארק, הסכם הפיוס בין חמאס לפתח ואף מצוינת הירידה בכמות ההשקעות של הזרים בישראל, שקנו בחודש פברואר מניות ב-3 מיליון דולר לעומת 423 מיליון דולר בינואר.

"לאירועים במזרח התיכון יש השפעה ישירה על ישראל והם יכולים להשפיע על השוק בטווח הקצר, אבל האינדיקטורים הכלכליים ימשכו את המשקיעים חזרה", אמר אוריאל גורן מחברת DS Brokerage & Investments.

בכתבה מזכירים גם למשקיעים כי כלכלת ישראל התמודדה היטב בעבר עם אירועים ביטחוניים, ונכתב כי "המדדים הישראלים הוכיחו את עצמם כחסינים לתהפוכות בעבר ואף עלו ב-8.4% בזמן מבצע 'עופרת יצוקה' בינואר 2008".