מחאת מועדונים בבלגיה: דורשים לבטל את שיטת הקיזוז

לא רק בישראל מעוררת השיטה מחלוקות: חמש קבוצות בבלגיה דורשות לבטל את הקיזוז והפלייאוף - ומאיימות לפרוש מהסכם זכויות השידור של הליגה אם לא ייענו

שיטת הקיזוז בליגת העל מעוררת הרבה מחלוקות בקרב אנשי הכדורגל הישראלי, אבל עכשיו מסתבר שלא רק בארץ יש לה מתנגדים רבים: חמש קבוצות מבלגיה, שגם שם נהוג הקיזוז, מאיימות לפרוש מהסכם זכויות השידור הקולקטיבי של הליגה הבכירה במידה והקיזוז לא יבוטל החל מהעונה הבאה.

הקבוצות המדוברות הן סטנדרד ליאז', שרלרואה, לירסה, סט. טרוידן ובירשחוט. חוזה השידורים הנוכחי של הליגה הבלגית, שמסתיים בסוף העונה, שווה 44.7 מיליון אירו לעונה. הקבוצות טוענות כי במידה והשיטה תמשיך, הן ימכרו את הזכויות שלהן באופן אינדיבידואלי.

הסיכוי של הקבוצות להצליח במאבק שלהן נמוך, כיוון שיתר המועדונים בבלגיה הצביעו בעד המשך שיטת הקיזוז בעונה הבאה. עד שלא תוחלט באופן סופי השיטה לעונה הבאה, משהים בבלגיה את החתימה עם תחנות הטלוויזיה על מכירת זכויות השידור.

שיטת הקיזוז בבלגיה, כמו בישראל, מקזזת לאחר העונה הרגילה (שנמשכת 30 מחזורים) את הנקודות שהשיגו הקבוצות בחצי. אולם, בבלגיה משוחק הפלייאוף בשני סיבובים של בית-חוץ (בניגוד לסיבוב הבודד שנהוג בישראל).