להרוויח מגלישה: כך תשקיעו בקלות במניות אינטרנט

קרן הסל FDN מבקשת לנצל את השימוש ברשת, על-ידי מעקב אחר חברות האינטרנט המובילות

אחד התחומים המרתקים ביותר בענף הטכנולוגיה הוא מן הסתם האינטרנט, שחווה התנפחות בועתית עד שנת 2000, והתפוצצות לאחר מכן. אולם בחלוף עשור אנו עדים להתאוששות מרשימה של חברות האינטרנט, שכבר אינן מוכרות חלומות, אלא בונות מודלים עסקיים חזקים, מבוססי רווחיות ותזרים, עם פעילות צומחת בקצב מואץ.

ישנן מספר סיבות להתעוררות תחום האינטרנט בשנים האחרונות - תהליכי גלובליזציה גוברים המוחקים גבולות פיזיים, תפוצת השימוש ברשת, בעיקר ממכשירי הסלולר, התרחבות שירותי פס רחב ועוד. התוצאה היא פריחה אדירה של חברות האינטרנט.

נציגה ישראלית במדד הנעקב

כיצד ניתן להיחשף לחלום האינטרנט באמצעות קרנות סל? אנו מציינים קרן ששמה First Trust Dow Jones Internet Index (סימול: FDN), העוקבת אחר מדד חברות האינטרנט של דאו ג'ונס. הקרן מחזיקה בהיקף נכסים של כ-700 מיליון דולר, עם סחירות של למעלה מ-10 מיליון דולר ביום, וגובה דמי ניהול שנתיים של כ-0.6%.

מרכיביה העיקריים של קרן האינטרנט FDN הם גוגל , אמזון , eBay , פרייסליין , ג'וניפר ויאהו .

בין עשר הנציגות הגדולות נמנית אגב גם מובילת ההייטק הישראלית, חברת צ'ק פוינט .

קריטריונים מחמירים לניהול

שיטת ניהול מדד האינטרנט של דאו ג'ונס, שאחריו עוקבת כאמור קרן FDN, מבוססת על מספר קריטריונים מחמירים, כגון רף שווי שוק של מעל 100 מיליון דולר, ומחיר מניה גבוה מ-10 דולר.

עדכון תקופתי של המדד מונע ריכוזיות הפוגעת במספר קרנות סל מתחרות, למשל Internet Infrastructure HOLDRs (סימול: IIH), שבה שלוש מניות בלבד אחראיות על כ-90% משווי הקרן.

קרן הסל FDN הושקה לפני כמעט חמש שנים, ביוני 2006, ומאז הציגה תשואה עודפת הן מול מדד ה-S&P 500 הרחב, והן מול מדד הטכנולוגיה, בכול תקופה. היא עשתה זאת באומדני סיכון, שאינם גבוהים באופן ניכר לעומת המדדים הרלוונטיים.

הזדמנות להמשך צמיחה גבוהה

בעוד לא ניתן, כמובן, להסיק מסקנות מנתוני העבר, אנו מעריכים כי חדירתו הגוברת של האינטרנט לחיי היומיום של כולנו, מהווה הזדמנות להמשך צמיחה גבוהה בפעילות חברות האינטרנט המובילות.

נציין כי מספר נציגות מובילות של קרן FDN, בהן מניות GOOG, AMZN, JNPR, NFLX ו-CHKP, מומלצות במחלקת המחקר של בית ההשקעות אופנהיימר תחת "תשואת יתר".

* הכותב הוא אנליסט האקוויטי הבכיר של בנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם