"שוויה של אפל יגיע לטריליון דולר, ומנייתה תזנק ל-1,000 דולר"

ג'יימס אלטושר מבית ההשקעות פורמולה קפיטל: "כיום אפל גדולה ומגוונת מספיק, כך שאפילו אם ג'ובס לא יוכל לחזור לעולם לתיפקוד מלא - החברה תסתדר גם בלעדיו"

האם גם אתם מאמינים כי אפל שווה פי שלושה משוויה כיום? ג'יימס אלטושר מבית ההשקעות פורמולה קפיטל בהחלט חושב שכן. בראיון טלוויזיוני שערך איתו הנרי בלודג'ט, מי שהיה אחד האנליסטים הבולטים בימי בועת ההיי-טק, אמר אלטושר:"שוויה של אפל יגיע לטריליון דולר ומנייתה תזנק ל-1,000 דולר".

את הדברים אומר אלטושר על החברה הנמצאת בחזית הטכנולוגיה העולמית אשר עקפה את מיקרוסופט, סיסקו וחברות נוספות והפכה לחברת ההיי-טק בעלת השווי הגבוה ביותר בעולם עם שווי של כ-320 מיליארד דולר ומנייתה נסחרת ברמה של 346 דולר.

אלטושר חושב שמניית אפל תנסוק בשיעור כה חד על רקע שיעורי הצמיחה החריגים שמצליחה חברה כה גדולה להציג באופן רציף, תוך שמותגיה מובילים מספר שווקים טכנולוגיים מובילים ברחבי העולם, בהם שוק הטלפונים החכמים אותו היא מובילה בעזרת האייפון, שוק מחשבי הלוח או הטאבלטים אותו היא מובילה בעזרת האייפד.

בנוסף הוא מציין כי אסור לשכוח את ערימת המזומנים האדירה שמחזיקה אפל בקופתה שהיקפה מסתכם בכ-65 מיליארד דולר. כל אלה מצביעים על כך שהמניה נסחרת במחיר נמוך מדי ולפי מכפיל רווח נמוך מדי (16.5).

על החששות הגדולים ביותר של המשקיעים הקשורים במצב בריאותו של מייסד ומוביל החברה, סטיב ג'ובס אומר אלטושר "סטיב ג'ובס הוא באמת מנהיג מדהים, אך כיום אפל היא גדולה ומגוונת מספיק, כך שאפילו אם ג'ובס לא יוכל עוד לחזור לעולם לתיפקוד מלא - החברה תהיה בסדר גם בלעדיו".

נציין כי היום הודיעה אפל כי שידרגה את המחשב השולחני הפופולרי שלה, ה-iMac, בעזרת מוצרי טכנולוגיה של יצרניות השבבים המובילות בעולם אינטל ו-AMD, אשר יאפשרו למחשב זה למשל להוריד סרטים באורך מלא ובאיכות HD תוך פחות מ-30 שניות. בנוסף מסרה החברה כי ה-iMac החדש יכלול גם מעבדים גרפיים חדשניים.