זמן להיפוך מקומי

התמיכה באזור 1,280 מהווה סימן שורי שיכולה לסמן את קץ הירידה וחזרה למגמת עליה

ת"א- 25 ירד יפה עד לנקודה שנצפתה כאן וירידתו נבלמה. מדובר באזור ה-1,280. התמיכה באזור הזה היא סימן שורי שיכולה לסמן את קץ הירידה וחזרה למגמת עליה. במקביל, קבלו רמת תמיכה-מבחן מאוד חשובה: 1,267. מהלך מתחת לרמה הזו יחשב סימן דובי מאוד שילמד על סיכוי לירידה עמוקה ומעיקה של המדד וראוי להגן מפני אירוע כזה. מהלך מעל 1,295 יחזק את הסיכוי לעליה ובמקרה כזה ניתן יהיה לחשוב על מגמת עליה ארוכת טווח, כולל פריצה של השיא ההיסטורי. זהו התרחיש הסביר, נכון ליום רביעי, סיום המסחר ואם יהיה צורך, נעדכן אותו ביום ראשון.

ומה עם וול סטריט

בוול סטריט גם קבלנו תמיכה יפה, לעת עתה, למדד ה-S&P 500 . מדובר בתמיכה מעל 1,340, רמה מתחתיה ממוקמת פקודת ההגנה על תיק קניון המניות. הקרב לא פשוט וניכר לחץ של המוכרים תוך כדי תנודתיות גדולה מאוד הנובעת מפרסום דו"חות כספיים. יש לתפוס פרספקטיבה רחבה מאוד בשביל שהתנודתיות הזו לא תשתק.

נחזור ל-S&P500. תמיכה זו תמיכה, מגמת עליה זו מגמת עליה ולכן התרחיש השורי תקף. להיום, תיבחן התמיכה ב-1,340 והתנגדות ב-1,350. מהלך מעל 1,350 יחשב סימן שורי שיעלה את ההסתברות להישרדות התמיכה והמשך מגמת העליה.

עוד אינדיקציה להתפתחות חששות בוול סטריט היא התחזקותם של הסקטורים הדפנסיביים, בריאות וצרכנות קבועה. XLV היא ה-ETF שמייצגת את סקטור הבריאות והיא נכנסת לחודש השלישי של עוצמה בהשוואה ל-S&P500. הגדלנו במידה משמעותית את החשיפה לסקטור בתיק הקניון ואפילו טבע נהנית מהמומנטום.

XLP היא ה-ETF שנותנת חשיפה לסקטור הצרכנות הקבועה. גם מאחוריה חודשיים ויותר של עצמה ונראה שגם החודשים הבאים עשויים להיות חיוביים לסקטור. הזרוע השלישית של הסקטורים הדפנסיביים היא תשתיות ציבוריות, XLU ושם נראית התעוררות ראשונית. עדיף להטות את הפוזיציות לכיוון הסקטורים האלו. מכיוון שהם חזקים כרגע, הם נותנים מענה טוב לעליות ועשויים לספוג טוב יותר מגמת ירידה. האם עלייתם רומזת על ירידה צפויה של השוק? לא בטוח אבל זה סוג של כתובת על הקיר. מניה מעניינת שמשלבת בריאות וצרכנות קבועה היא CVS וגם PG שכבר בקניון.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.