גלזגו ריינג'רס החליפה בעלים, בעסקה בשווי של... ליש"ט אחד

קרייג ווייט, שהשתלט על 85.3% מהאחזקות של אלופת סקוטלנד, התחייב במסגרת העסקה לכסות את חובות המועדון ולהזרים לו 25 מיליון ליש"ט בארבע השנים הקרובות

אחרי משא ומתן שנמשך חודשים ארוכים, סוף סוף יש בעלים חדש לקבוצת הכדורגל הסקוטית גלזגו ריינג'רס: איש העסקים קרייג ווייט השתלט על 85.3% מהמועדון, בעסקה שעלתה לו... ליש"ט אחד בלבד.

ועכשיו להסבר: ריינג'רס נמצאת כבר חודשים ארוכים במשבר כלכלי חמור. החובות שלה הגיעו לפני שנתיים לרף של 33 מיליון ליש"ט, שכבר היה יותר מדי עבור בנק לוידס - שמימן את החוב הזה. בלוידס החליטו לקחת את השליטה על הקבוצה מידיו של סר דייויד מארי, הבעלים הקודם, ולהציע אותה למכירה.

אלא שהצעות הרכישה עבור אלופת סקוטלנד, שרשמה בשלוש השנים האחרונות הפסדים תפעוליים של כ-20 מיליון ליש"ט, לא ממש מיהרו להגיע. ובסופו של דבר הגיעו בלוידס למסקנה שעדיף להם לקבל את התנאים שהציע קרייג ווייט.

מלבד ההבטחה של וויט לכסות את החובות של המועדון, הוא יזרים באופן מיידי 5 מיליון ליש"ט שישמשו את המועדון לרכישת שחקנים חדשים. בנוסף, התחייב ווייט להזרים לקופת המועדון 20 מיליון ליש"ט נוספים בארבע העונות הבאות.

קרייג ווייט הוא יזם סקוטי ואוהד שרוף של ריינג'רס. הונו האישי מוערך על-ידי התקשורת בבריטניה ב-700 מיליון ליש"ט. יחד עם זאת, חלק מחברי הדירקטוריון של ריינג'רס כבר הספיקו להביע ספקות באשר ליכולות שלו לממן את המועדון בשנים הקרובות.