ב"י: המסחר של תושבי חוץ במט"ח עלה ל-50% באפריל

נפח המסחר של תושבי חוץ עלה בחודש אפריל לכ-55 מיליארד דולר ■ במהלך אפריל בלבד רכש פישר 1.3 מיליארד דולר ■ ממוצע המסחר היומי במט"ח עלה ל-6.4 מיליארד דולר

נפח המסחר של תושבי חוץ עלה בחודש אפריל לכ-50% מסך העסקאות לעומת 47% בחודש מארס כשברקע התחזק השקל מול הדולר ב-2.5% בחודש המדובר. נפח המסחר הכולל במט"ח הסתכם ב-110 מיליארד דולר, כך שהמסחר של תושבי חוץ עלה ל-55 מיליארד דולר. עם זאת, שיעור המסחר של תושבי החוץ עם הבנקים המקומיים ירד ב-0.3%. כך עולה מנתונים שפרסם היום (א') בנק ישראל.

כמו כן פורסם כי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר רכש במהלך אפריל 1.3 מיליארד דולר. ממוצע המסחר היומי במט"ח עלה ל-6.4 מיליארד דולר לעומת 5.3 מיליארד בחודש מארס. מדובר בעלייה של 20% בנפח המסחר הכולל.

נפח המסחר בעסקות החלף של תושבי חוץ ביחס לנפח המסחר הכולל המשיך לעלות בחודש אפריל לכ-37%, בהשוואה לכ-29% בחודש מארס.

נפח עסקאות ההמרה בחודש אפריל הסתכם בכ-33 מיליארד דולר לעומת 42 מיליארד דולר במארס ו-45 מיליארד דולר באפריל. עם זאת הממוצע היומי של נפח המסחר בעסקאות המרה עלה באפריל בכ-2% ועמד על 1.9 מיליארד דולר.

סטיית התקן של השינוי בשער החליפין (המייצגת את התנודתיות בפועל בשער החליפין) המשיכה וירדה בחודש אפריל עד לרמה של 5.4%, רמה נמוכה בהשוואה היסטורית.

"רמתה הממוצעת של סטיית התקן הגלומה במסחר באופציות על שקל-דולר 'מעבר לדלפק' (המייצגת את התנודתיות הצפויה בשער החליפין), ירדה אף היא ועמדה באפריל על רמה ממוצעת של 9.5% בהשוואה ל-9.7% במארס", נכתב בהודעה של בנק ישראל. "לשם השוואה, סטית התקן הגלומה באופציות על מט"ח בשווקים המתעוררים ירדה אף היא בכ-1% לרמה של כ-10.3%".