3 שותפים פורשים ממשרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן

רונן בהרב, ד"ר אופיר נווה וד"ר זיו פרייז מקימים משרד עצמאי ■ הפרישה - בשל חיכוכים בין הנהלת המשרד הגדול בארץ לפורשים בנוגע למעמדם ■ חלק מהלקוחות שעבדו עימם יעזבו איתם

פרישה ממשרד עורכי הדין הגדול בארץ: 3 שותפים במשרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן (HFN) - עורכי הדין רונן בהרב, ד"ר אופיר נווה וד"ר זיו פרייז - פורשים מהמשרד ומקימים יחד פרקטיקה עצמאית שתעסוק בתחום התאגידים, עסקאות מימון ורכישות ומיזוגים.

גורמים בפירמה אומרים היום (א') כי עו"ד בהרב, שנחשב לכוכב עולה בתחום הרגולציה, הבנקאות ועסקאות המימון, היה מיועד להיות ראש מחלקת הפיננסים שלה בקרוב, אלמלא עזיבתו.

השלושה הודיעו על פרישתם לשותף המנהל במשרד, עו"ד מאיר לינזן, במהלך אפריל, ועתידים לעזוב את המשרד עד סוף החודש.

ככל שידוע השלושה לא פנו ללקוחות המשרד באופן מסודר, אך חלק מן הלקוחות שעבדו עימם יעזבו איתם את הפירמה. בשלב זה לא ידוע על עורכי דין נוספים מהפירמה שמצטרפים למשרד החדש שיקימו הפורשים.

הגם שהמשרד ו-3 השותפים הפורשים טוענים היום כי הפרישה נעשתה באווירה נעימה, ל"גלובס" נודע כי פרישת השותפים נעשתה על רקע אי-הסכמות וחיכוכים בין הנהלת המשרד לבין הפורשים בנוגע למעמדם ותרומתם לפירמה.

גורם מקורב למשרד טוען כי "שניים מהשותפים, נווה ופרייז, עוזבים על רקע אי-ההסכמה לצרף אותם כשותפי הון במשרד. כיום הם רק שותפי שכר, בניגוד לבהרב שהוא שותף אקוויטי (הון)".

"שותפים זוטרים"

לדברי עו"ד בהרב, הפרישה נעשתה על רקע רצונם של השלושה לצאת לדרך עצמאית. "כל אחד מאתנו הגיע, משיקוליו הוא, לאיזושהי הבנה שהגיעה השעה ללכת לדרך עצמאית. עבורי, להגיע לפרקטיקה משל עצמי זה חלום ותיק. רציתי לעשות זאת גם בעבר, אך חיכיתי שהבשלות, ההכרה והנסיבות יגיעו. כל אחד מאתנו מרגיש שזה השלב המתאים בחיים שלו לעשות את זה".

ד"ר נווה הוסיף כי "הרצוג זה מקום מצוין לכל הדעות והמשרד המוביל בישראל. למדנו שם המון וגם נתנו למשרד המון, ויש לנו רק דברים טובים לומר עליו. עם זאת, כולנו הגענו למסקנה שהגיע הזמן לצאת לדרך עצמאית, ומשהתגבש הרכב כזה, שיכול להביא את הניסיון מחו"ל וגם את העבודה בישראל והניסיון בהרצוג, נוצרה הזדמנות לפתוח פרקטיקה עצמאית".

גורמים במשרד HFN פחות מפרגנים ומנסים להמעיט בתרומת הפורשים לפירמה. גורם בכיר מהפירמה אמר היום ל"גלובס", כי "השלושה היו שותפים זוטרים בלבד, לכן זה לא היה זעזוע כשהם הודיעו על הפרישה. המכנה המשותף לכל הפורשים זה שהם אנשים שנמצאים זמן קצר יחסית במשרד, והם לא מבכירי המשרד. אין כאן ניוז. כבודם במקומם מונח, אך הם לא ראשי מחלקות ולא מנהלי חטיבות, כך שבפועל העזיבה שלהם לא כל-כך מורגשת".

"תהליך טבעי"

עו"ד בהרב, שותף הון ב-HFN, שהצטרף לפירמה ב-2006, מדורג בשנים האחרונות כמוביל בתחומים הללו במדריכים הבינלאומיים והישראלים. המדריך הבריטי הבינלאומי היוקרתי Legal 500 דירג אותו כמוביל בתחום הבנקאות, לצידה של עורכת הדין הוותיקה דליה טל.

ד"ר פרייז הצטרף כשותף שכר למחלקת החברות של הפירמה ב-2009, לאחר שעזב את מחלקת המיזוגים והרכישות של White & Case LLP בניו-יורק, שם עסק בעסקאות מיזוג ורכישה של חברות מקומיות ובינלאומיות ובעסקאות פרייבט אקוויטי. פרייז הוא בעל דוקטורט מהרווארד, מתמחה בדיני חברות, השקעות, קרנות השקעה פרטיות (פרייבט אקוויטי) ומיזוגים ורכישות.

ד"ר נווה, אף הוא בעל דוקטורט מאוניברסיטת הארוורד, הצטרף כשותף שכר למחלקת החברות של הפירמה ב-2010, לאחר כ-5 שנות עבודה במשרד הניו-יורקי Wachtell, Lipton, Rosen & Katz , שם עסק בעסקאות מיזוג ורכישה מקומיות ובינלאומיות.

ממשרד-הרצוג-פוקס נאמן נמסר: "המשרד מונה 62 שותפים מתוך כ-200 עורכי דין. שינויים בקרב השותפים או העובדים הם תהליך טבעי לחלוטין במהלך גידול מואץ של המשרד בשנים האחרונות, ורק לאחרונה הצטרפו 6 שותפים חדשים".