ממשלת יפן לטוקיו אלקטריק: רוצים סיוע? שלמו הפיצויים

חברת טוקיו אלקטריק פאואר, מתפעלת הכור בפוקושימה, תפוקח ע"י ממשלת יפן - כדי לוודא תשלום הפיצויים לנפגעי האסון במלואם ■ החברה צפויה לדווח על הפסדים של טריליון ין

היצרנית והמפקחת הראשית על הכורים הגרעיניים ביפן, חברת טוקיו אלקטריק פאואר , תפוקח באופן רשמי על ידי ממשלת יפן - זאת, כתנאי להענקת סיוע פיננסי ממשלתי לחברה. בכך, מעוניינת הממשלה היפנית לוודא כי טוקיו אלקטריק תשלם ליפנים שנפגעו מרעידת האדמה ב-11 במארס את הפיצויים המגיעים להם, במלואם.

יו"ר טוקיו אלקטריק טשונהישה קטסומטה ונשיא החברה מסטקה שימיצו נפגשו אמש (ג') עם גורמים רשמיים בממשלת יפן, ביניהם גם שר המסחר באנקרי קיידה, בבקשה לסיוע פיננסי רישמי. טוקיו אלקטריק צפוייה לדווח על הפסדים בהיקף טריליון ין (12 מיליארד דולר) בשנה שהסתיימה ב-31 במארס, כך מדווח העיתון הכלכלי היפני "ניקיי".

נציין כי חברת טוקיו אלקטריק מחוייבת להעניק פיצויים מלאים לנפגעי הדליפה בכור הגרעיני בפוקושימה, אשר במסגרתו פונו עשרות אלפי תושבים מהאזור. ממשלת יפן החליטה להקים פאנל מיוחד האמון על חקירת הנושא, ולפקח על מדיניות תשלום הפיצויים לתושבים.

ברקע, נזכיר כי חברי הדירקטוריון של טוקיו אלקטריק קיבלו זה מכבר הצעה לקיצוץ בתשלומי השכר של עובדיה ב-25% מתוך רציונאל של לקיחת אחריות על האסון הגרעיני שפקד את כוריה בפוקושימה, עקב אסונות הטבע ב-11 במארס, והוכרז זה מכבר כאסון הכבד ביותר מאז אסון צ'רנוביל ב-1986. יו"ר ונשיא החברה הכריזו על קיצוץ ביותר מ-50% משכרם, כאשר בחודש שעבר לא משכו משכורת כלל.

נציין כי ממשלת יפן העריכה בחודש שעבר כי עלות הנזקים הכוללת במדינה בעקבות האסון - אשר הותיר 26,000 יפנים הרוגים או נעדרים - הינה לפחות 25 טריליון ין (306 מיליארד דולר).