אישום: ביצעו הונאה בהיקף 123 אלף שקל בכרטיסי כספומט

אבטנדיל שימשילשוילי וטנגיז צצשוילי נאשמים כי גנבו כרטיסי כספומט מקשישים שהגיעו לסניפי הבנקים כדי למשוך כסף, ובאמצעות הכרטיסים גנבו כספים בסך כ-123 אלף שקל

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה היום (ב') לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום נגד אבטנדיל שימשילשוילי וטנגיז צצשוילי מבאר-שבע, בטענה כי השניים גנבו כרטיסי כספומט מקשישים שהגיעו לסניפי הבנקים כדי למשוך כסף, ובאמצעות הכרטיסים גנבו כספים בסך של כ-123 אלף שקל.

השניים מואשמים בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, גניבת כרטיסי חיוב והונאה בכרטיסי חיוב וכן עבירות נוספות.

כתב האישום מפרט את שיטת ההונאה: על-פי הנטען, הנאשמים הגיעו במועדים שונים לסניפי בנקים באזור תל-אביב, כיסו את מצלמת האבטחה בעמדת משיכת הכסף הנמצאת בחזית הסניף, והתקינו על הכספומט התקן שמטרתו לשבש את הוצאת הכסף. בהמשך, כאשר בעלי הכרטיסים ניגשו לכספומט כדי למשוך כספים, הם גילו כי אינם יכולים לבצע את הפעולה מאחר שהמקשים אינם מגיבים להוראה המבוקשת, וגם אינם יכולים לבטל את הפעולה.

בשלב זה, נטען, ניגש אחד הנאשמים אל בעל הכרטיס והתלונן בפניו כי גם לו "נבלע" הכרטיס וטען כי הוא משוחח ברגע זה עם פקיד ממחלקת הביטחון של הבנק. במעמד זה הציעו הנאשמים לבעל הכרטיס לשוחח עם הפקיד שנמצא מעברו השני של הקו, ושלמעשה היה הנאשם השני, שביקש מבעל הכרטיס לנסות שוב להקיש את הקוד הסודי, ולאחר מכן הודיע לבעל הכרטיס כי הכרטיס "נבלע" בכספומט וכי עליו לגשת לסניף ביום העבודה על מנת לקבל את הכרטיס בחזרה.

בלית ברירה, נטען בכתב האישום, עזבו הקורבנות את המקום, ואז השלימו הנאשמים את פעולת משיכת הכסף עם כרטיס החיוב של בעל הכרטיס, ולקחו את הכסף ואת כרטיסי הכספומט כדי לעשות בהם שימוש חוזר.