הקרן של אריק שמידט מעמיקה את פעילותה בישראל

Innovation Endeavors תמנה את דורון אלתר למנהל הפעילות המקומית שלה

קופתן של קרנות ההון סיכון הישראליות הולכת ומידלדלת וחברות ההיי-טק הישראליות מתקשות לגייס מהן הון. באחרונה חברות כאלה מוצאות דלת פתוחה אצל קרנות הון סיכון זרות שמעמיקות את פעילותן בישראל, וכן מביעות הערכה והתעניינות ביזמים הישראלים.

כך, קרן ההון סיכון האמריקנית, Innovation Endeavors, שמנהלת השקעות בסטארט-אפים מהונו של אריק שמידט, לשעבר מנכ"ל גוגל והיום היו"ר, מעמיקה את פעילותה בישראל וממנה את דורון אלתר לאיש צוות קבוע. הקרן הוקמה לפני כשנה, והיא אינה מנהלת הון מוגדר מראש, אלא מאתרת ומשקיעה בחברות בשלבים מוקדמים.

הקרן חרתה על דגלה להשקיע ביזמים ובצוותים שמממשים רעיונות, ולא ברעיונות עצמם. בראש הקרן עומד דרור ברמן, שגם יפקח מקרוב על הפעילות בישראל. "זאת הצהרת כוונות לגבי האמונה שלנו ביכולות היזמים הישראלים", אמר ברמן, "רעיונות משתנים כל הזמן, ולכן אנחנו בוחרים להשקיע במוחות שמאחורי הרעיון, במי שיש לו את היכולות להקים עסק בעל השפעה ומשמעות. מלבד המימון, אנחנו מספקים תמיכה מלאה וקשרים".

אלתר, איש הצוות החדש של הקרן בישראל, הוא בוגר בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת סטנפורד, ובוגר יחידת המודיעין 8200. אלתר הקים וניהל בעבר כמה חברות תוכנה שהתמקדו במשחקים, בתיירות ובתשלומים באמצעות הטלפון הנייד.

עד היום Innovation Endeavors השקיעה בשתי ישראליות - Eye.View המפתחת פלטפורמה ליצירת פרסומות וידיאו מותאמות, ו-Any.Do המפתחת טכנולוגיה המנתחת את כוונות משתמשים ומסייעת להם לבצע משימות באמצעות הסלולרי. הקרן השקיעה גם בשתי חברות אמריקניות שהוקמו על-ידי ישראלים: Quixey שבה השקיעה 400 אלף דולר ו-Gogobot.