אמפל מודיעה: אספקת הגז המצרי תחודש בסוף חודש מאי

מכירת חברת "סמייל 012" העבירה את אמפל לרווח רבעוני של 17 מיליון דולר

מאז אסיפת האג"ח שהתכנסה בסוף חודש אפריל, יממה למחרת הפיצוץ שעצר את אספקת הגז ממצרים לישראל בפעם השנייה, לא עדכנה אמפל את המשקיעים באשר לצפי לחידוש הזרמת הגז לישראל.

הלילה (ג'), צמוד לפרסום הדוחות הכספיים של הרבעון הראשון, דיווחה אמפל כי עבודות התיקונים בצנרת הסתיימו, וכי מבחינה טכנית ניתן לחדש את ההזרמה.

עם זאת, ההזרמה תחודש רק לאחר שממשלת מצרים תתגבר את אמצעי האבטחה וההגנה על מתקני הגז בסיני, כך שהזרמת הגז צפויה להתחדש לקראת סוף החודש.

על רקע ההודעה טיפסה היום מניית אמפל ב-9.3%. מהפיצוץ הראשון שאירע בצנרת הגז בסיני בסוף חודש ינואר איבדה מניית אמפל 54% מערכה והיא נסחרת בשווי של 250 מיליון שקל.

בתוך כך עברה אמפל לרווח של 17.2 מיליון דולר ברבעון הראשון ביחס להפסד ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל עסקת המכירה של חברת התקשורת "סמייל 012" לפרטנר, שהושלמה ברבעון זה.

נכון להיום החזקותיה של אמפל, הנשלטת בידי יוסי מימן, הן ב-12.5% מספקית הגז המצרי EMG, בחברת גדות מיכליות וכן 50% בחברת האנרגיה הירוקה GWE. כמו כן, לחברה כמה החזקות נדל"ן, בהן 51% בקאנטרי קלאב בכפר-סבא.

במהלך הרבעון הראשון גדלו הכנסותיה של אמפל ב-12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והגיעו ל-136.5 מיליון דולר, כאשר הרוב המוחלט של ההכנסות נבע מפעילותה של גדות. למרות הגידול בהכנסות, הרווח מפעילותה של גדות עמד ברבעון על כ-9 מיליון דולר, ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, הנובעת מעליית מחירי הדלק שהתרחשה ברבעון זה, הנחשב גם לחלש עונתית.

"אין ביטחון בחידוש אספקת הגז"

EMG היא חברה פרטית הרשומה במצרים, ומשמשת כספקית הגז הטבעי השנייה לישראל. החברה הקימה צינור גז מאל עריש לאשקלון בעלות של כ-460 מיליון דולר, והחלה בהזרמת גז לישראל בשנת 2008. ב-2010 סיפקה EMG כ-40% מצריכת הגז של ישראל, כשהיתרה מגיעה מפרויקט "ים תטיס", הנמצא בבעלות נובל אנרג'י ושותפויות החיפושים של קבוצת דלק.

ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, התייחס היום להודעה של אמפל, ואמר כי תיקון צינור הגז עדיין אינו מבטיח כי אספקת הגז לישראל תחזור בסוף החודש.

"להערכתנו, שלושת השבועות שחלפו מאז הפיצוץ ועד היום היוו זמן מספק לחיזוק פעולות האבטחה", אמר זר, והוסיף כי לפי פרסומים במצרים צפוי בקרוב מו"מ נוסף לגבי הסכם אספקת הגז עם ישראל, וייתכן שהמצרים מנסים להפעיל לחץ לקראת מו"מ זה.