שגריר ישראל בארה"ב: עמידרור לא דן בנאום אובמה

בעקבות דיווח ב"ידיעות אחרונות" קובע השגריר אורן, שהשתתף בשיחות: נושא נאום אובמה לא עלה באף שיחה של עמידרור

שגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן, קובע שמתווה נאומו המתוכנן של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לא הוזכר באף אחת מהשיחות שניהל באחרונה ראש המטה לביטחון לאומי, אלוף (במיל.) יעקב עמידרור, עם גורמי ממשל אמריקנים, לרבות עם מקבילו, היועץ לביטחון לאומי טום דונילון.

ידיעה "בידיעות אחרונות", המפרטת את מתווה הנאום, מציינת שעמידרור, וקודמו בתפקיד, עוזי ארד, ניסו לשכנע פקידים בממשל אובמה לשנות את המתווה מפני שהנאום בניסוחו הנוכחי ימנע למעשה את חידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים.

בראיון לגלי צה"ל, אתמול (ג'), הכחיש עמידרור בתקיפות את הדיווח ב"ידיעות". הוא אמר: "קראתי את המאמר ב'ידיעות אחרונות' ויש שם את שמי ושמו של עוזי ארד וחוץ מזה אין שום דבר נכון, שום דבר נכון בכל הדיווח הזה".

עתה מכריז השגריר אורן שגרסת עמידרור אכן נכונה. הוא מבהיר שנכח בכל פגישותיו של עמידרור בוושינגטון בשבוע שעבר וסוגיית נאומו של הנשיא אובמה על המזה"ת לא עלתה בפגישתו עם דונילון או בכל שיחה אחרת.

"יעקב עמידרור קיים ביקור היכרות מוצלח ביותר בוושינגטון ובמהלכו הוא התקבל בחום רב ע"י היועץ לביטחון לאומי בממשל, טום דונילון, ובכירי ממשל נוספים", אומר אורן. "בפגישותיו דן עמידרור עם בכירי הממשל בצורה פתוחה וחברית על כר נרחב של סוגיות ונושאים כפי שמקובל ביחסים המצוינים בין שתי המדינות. אני יכול להעיד, כי סוגיית נאום הנשיא לא עלתה בשום שלב במהלך הפגישות, לא במשפט, לא במילה ואפילו לא ברמז".