כת"ב בוחנת אם להתחיל לחלק דיבידנד למשקיעים

ל"גלובס" נודע כי טרומבוטק של כת"ב והדסית נמצאת במו"מ ראשוני עם סנופי אוונטיס

כלל תעשיות ביוטכנולוגיה , הנסחרת לפי שווי שוק של 2 מיליארד שקל בבורסה בתל אביב, תקים ועדה לקביעת מדיניות חלוקת דיבידנדים. כך הודיעה החברה בכנס המשקיעים שערכה היום (ד'). עד כה החברה לא חילקה דיבידנד.

עד כה היו לחברת האחזקות הכנסות תנודתיות ורווחים שהיו בעיקר חשבונאיים. לקראת סוף השנה צפויים להתרחש כמה אירועים שבעקבותיהם היא עשויה לרשום הכנסות מהותיות, ובהם: קבלת תמלוגים ממכירות מוצרי מדיוונד; אנדרומדה, המפתחת תרופה לעיכוב סוכרת מסוג I, אמורה לדווח על תוצאות מניסוי שלב III; וכן צפויות תוצאות הביניים בניסוי שלב III של חברת די-פארם הבורסאית.

ראובן קרופיק, מנכ"ל כת"ב, דיבר בכנס על קרן המכשור הרפואי, בהיקף של 225 מיליון דולר, שמתכננת כת"ב להקים. "קרן כזו יכולה לא רק לנרמל את גרף ההכנסות והרווחים שלנו, אלא היא גם מנצלת את הידע שלנו בתחומי המחלה השונים ואת הקשרים בתעשייה. נקים שלוש קרנות, כשהקרן השנייה והשלישית ייפתחו רק במקרה שהקרן הראשונה תצליח. כבר בחרנו את המוסדיים למהלך".

קרופיק אמר כי אף שלקרן יהיו הגנות מפני הפסד בזכות תוכנית יתרון יחסי של הממשלה, הרי שכת"ב כשותפה המנהלת, לא תהיה מוגנת, אלא רק המשקיעים שלה.

קרופיק התייחס לעתידה של די-פארם אם תוצאות הניסוי שלה יהיו טובות: "באופן אישי אשמח לקחת את החברה הזו עד השוק. אחרי שעשיתי את כל הדרך, לא נראה לי נכון להעביר את האחריות למישהו אחר תמורת כסף. עם זאת, נחליט כמובן לפי כל הצעה שנקבל".

כמו-כן התייחס קרופיק לביקורת מן הקהל שלפיהן ההסכם שחתמה חברת קיורטק, שדיווחה אתמול על ניסויים קליניים מוצלחים, מול חברת טבע מותיר רווח קטן מדי לכת"ב. לדבריו, בעת חתימת ההסכם היו שתי החברות במצב פחות טוב מאשר היום, וכי ניתן לבקר את ההסכם רק בדיעבד.

קרופיק הזכיר מו"מ שניהלה כת"ב עם חברת סנופי אוונטיס. ל"גלובס" נודע כי זהו מו"מ ראשוני להשקעה בחברת טרומבוטק של כת"ב והדסית, המנוהלת על-ידי יצחק למנסדורף. ד"ר אבי פישר, יו"ר כת"ב מטעם קבוצת אי.די.בי, אמר כי כת"ב היא היהלום שבכתר ההשקעות במדעי החיים, וכי הכניסה לתחום המכשור הרפואי גם דרך כת"ב נבעה מדרישת הקהל.