מסתמן: לברון ג'יימס במקום קובי בראיינט כפרזנטור NIKE

אליפות ראשונה ברזומה של ג'יימס, כוכב המיאמי היט - תעלה את הכנסותיה של NIKE בסין ■ ג'יימס נחשב מועמד מוביל להחליף את קובי בראיינט כפרזנטור של יצרנית הנעליים בסין

האליפות הראשונה של לברון ג'יימס ב-NBA, עשוייה לסייע ליצרנית הנעליים NIKE להעלות את הכנסותיה בסין ביותר מ-4 מיליארד דולר.

אליפות ראשונה כזו ברזומה של ג'יימס - אשר כולל גם זכייה במדליית הזהב באולימפיאדת בייג'ין ושתי זכיות בתואר השחקן היעיל ביותר בליגה - תסייע לג'יימס להגדיל את נתח המותגים תחת שמו להיקפים המתקרבים לאלה של שני שחקני כדורסל אחרים, מייקל ג'ורדן וקובי בראיינט.

"לברון הוא שם חם בקרב בני הנוער בסין שאוהבים כדורסל, אבל מחוץ למעגל ההשפעה הזה כוחו נחלש", אמר טרי רואודס, אשר פרש מתפקידו כמנהל השיווק של NIKE בסין ב-2002, לאחר שמונה שנים בתפקיד. "אחת הסיבות לכך, היא שג'יימס עדיין לא זכה באליפות בליגת ה-NBA".

NIKE הציגה מכירות של 1.96 מיליארד דולר בסין ב-12 החודשים החולפים מאז חודש ינואר השנה. רואודס מעריך כי "חלק ניכר" מהמכירות ניזון ממוצריה של NIKE הקשורים בענף הכדורסל, מבלי שמוכן היה להיכנס לפרטים. זכייה באליפות עשוייה לסייע לג'יימס להחליף את בראיינט בן ה-32 כפרזנטור של NIKE בסין, באשר אליה טוען רואודס כי "קל לראות" שתציג הכנסות בהיקף 6 מיליארד דולר עד שנת 2020.

ג'יימס מרוויח עד כה יותר מ-30 מיליון דולר מידי שנה מחסויות לחברות שונות, ביניהן NIKE, מקדונלד'ס וקוקה קולה. ג'יימס העצים עצמו כמותג בשנה האחרונה, כאשר חולצתו היא הנמכרת ביותר העונה מבין שחקני ה-NBA, מקום אחד לפני קובי בראיינט. כמו כן, נזכיר כי חברת השיווק של ג'יימס חתמה על הסכם שת"פ לרכישת חלקים במועדון הכדורגל ליברפול; לברון מחזיק גם במניות של קבוצת הפוטבול בוסטון רד-סוקס.