מסחר ננודרמטי

ת"א 25 שומר על סטטוס קוו, אך עליה מעל 1,294 תשנה את המפה

המסחר ביום חמישי שימר את הסטטוס קוו של ת"א- 25 , קרי התנגדות ב-1,294 וסיכוי למגמת ירידה. מהלך מתחת ל-1,280 יחשב סימן דובי משמעותי ומהלך מתחת ל-1,267 יוביל בהסתברות גבוהה להתפתחות גל יורד חזק. המפה תשתנה אם וכאשר יעלה תל אביב 25 מעל 1,294.

המסחר בוול סטריט ממשיך להיות ננודרמטי. הדרמה נובעת מכך שה-S&P 500 נמצא על הקצה בין מעבר למגמת ירידה משמעותית, כפי שחוזה לו גם המנתח הטכני של חברת S&P, לבין פריצה למעלה לכיוון רמת ה-1,420. הננו נובע מכך שנוצרה תנודתיות תוך יומית מאתגרת ורועשת אבל בגבולות צרים מאוד. מי שמסתכל ברזולוציה גבוהה רואה שינוי מגמה תכופים בתוך יום המסחר. מי שמסתכל ברזולוציה נמוכה רואה שהסיכוי לירידה נשמר. אנחנו משתדלים הפעם להסתכל ברזולוציה נמוכה ולתת לסיכוי לירידה את המשקל הגבוה. לפיכך, תיק קניון המניות סוגר את שבוע המסחר עם הגנה מלאה.

אם ירד - לאן?

שאלה שטרם התייחסתי אליה היא לאן יכול ה-S&P500 לרדת. סך הכל תרחיש הירידה הוא די חדש מבחינתי והוא התגבש רק אחרי שהפריצה כלפי מעלה של רמת ה-1,343 התבררה כפריצת סרק. היעד הקרוב לירידה הוא 1,305. לכאורה מדובר ברמת תמיכה אופקית עם היסטוריה אבל נראה לי שאם תתחיל ירידה, הפוטנציאל שלה יהיה משמעותי יותר מהגעה ל-1,305. רמות פיבונאצ'י לירידה הן 1,242 ו-1,167. ירידה ל-1,242 היא לא תרחיש מופרך. מהלך מהימן מעל 1,343 ילמד על סיכוי גבוה להתחדשות מגמת העליה. נכון לפתיחת שבוע המסחר, זהו התרחיש הפחות סביר, לפחות לטווח הקצר. הנחת המוצא היא המשך ירידות שערים כאשר ברמות האלו ירידה יכולה ליצור פאניקה ונפילה חדה ולכן נראה שראוי לגבש איזה שהיא אסטרטגיית הגנה.

בין המתעתעים הייתה גם ה-XLE , ה-ETF של מניות האנרגיה שמהווה בימים אלו סמן ימני לשוק. ניתן להבחין שאחרי ניסיון עלי קל נוצר שיווי משקל מתחת למוצע הנע ל-89 יום ולפיכך הנחת המוצא היא שה-XLE תמשיך לרדת ולהשפיע בכיוון זה על מדד ה-S&P500.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.