מצוקה בצפת: 13 מיליון שקל ל-5 דונם קרקע פרטית

וסר ריאליטי ישראל חתמה על הסכם לרכישת קרקע פרטית בצפת, בסמוך לעיר העתיקה ■ הפרויקט יכלול 5 בניינים בני 8 קומות, עם דירות 4 חדרים שיימכרו בכ-750 אלף שקל

לאחר מו"מ ארוך שנמשך 5 חודשים, חתמה וסר ריאליטי ישראל הסכם לרכישת קרקע פרטית בצפת, בסמוך לעיר העתיקה. מדובר בשטח של 5 דונם שנרכש מבעלים פרטיים בעבור 13 מיליון שקל. במקום תב"ע מאושרת לבניית 100 יח"ד. המחיר מגלם שווי של 130 אלף שקל לקרקע ליח"ד. הפרויקט יכלול 5 בניינים בני 8 קומות כל אחד, עם דירות 4 חדרים בלבד בגודל של 120 מ"ר, שיימכרו בכ-750 אלף שקל.

ל"גלובס" נודע כי נבדקת אפשרות לבניית דירות 3 חדרים בפרויקט בעקבות מצוקת הדיור הקשה באזור. הפרויקט מיועד לאוכלוסייה חרדית, וכי הוא עתיד להימכר במתווה של קבוצת רוכשים. לאחר עיון באתר המינהל, מסתבר כי מאז 2005 לא יצא בצפת כל מכרז לבנייה רוויה שהופנה לציבור הרחב. אמנם בשנתיים האחרונות פורסמו בעיר מספר מכרזים כאלה, אולם הם פנו לעמותות בלבד. מחירי הקרקע במכרזים אלו אינם דומים למחיר עליו מדווח וסר בעסקה הנוכחית.

במכרז שתוצאותיו פורסמו רק לפני מספר ימים, זכתה עמותת בניה תורת חיים בקרקע ל-18 יח"ד. סכום הזכייה עמד על 232 אלף שקל בלבד. הוצאות הפיתוח במקום עומדות על 691.2 אלף שקל מה שמוביל לשווי של כ-40 אלף שקל לקרקע ליח"ד כולל פיתוח.

דביר וסר, הבעלים והמנכ"ל של וסר ריאליטי ישראל, מספר כי מצוקת ההיצע בצפת רק החמירה בשנים האחרונות: "כל המחירים במגמת עלייה גם של הקרקע וגם של הדירות. מדובר בעשרות אחוזים בשנתיים. בעבר היה ניתן לרכוש דירת 4 חדרים בעיר העתיקה ב-750 אלף שקל. היום המחיר כבר מתקרב למיליון".