בזן מדווחת: רווח נקי של 6 מיליון ד'; ירידה בהיקף הזיקוק

בזן מציגה רווח נקי חיובי, בהשוואה להפסד של 4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2010 ■ הרווח התזרימי המאוחד הגיע ל-55 מיליון ד', הרווח במגזר הפטרוכימיה הסתכם בכ-49 מיליון ד'

חברת בתי זיקוק לנפט (בז"ן ), בשליטת החברה לישראל ומפעלים פטרוכימיים , מדווחת בסיכום הרבעון הראשון של שנת 2011 על רווח נקי של 6 מיליון דולר, זאת בהשוואה להפסד של 4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2010. בזן מסכמת את הרבעון, המתאפיין בעליית מחירי הנפט לרמות שיא של מעל 125 דולר לחבית בחודש אפריל 2011, על רקע אי היציבות הגיאו-פוליטית במזרח התיכון ובצפון אפריקה.

הרווח התזרימי (EBITDA) המאוחד המנוטרל של החברה הגיע ל-55 מיליון דולר, זאת לעומת רווח של 33 מיליון דולר ברבעון הראשון בשנה שעברה. הרווח התזרימי (EBITDA) במגזר הפטרוכימיה, הסתכם בכ-49 מיליון דולר בהשוואה ל-30 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זאת, ככל הנראה גם על רקע אסון רעידת האדמה שפקד את יפן ב-11 במארס, ושיתק את כושר הזיקוק ויכולת ייצור מוצרים פטרוכימיים בהיקף משמעותי באזור זה.

כמו כן, בזן הציגה מרווח זיקוק מנוטרל של כ-3.9 דולר לחבית לעומת מרווח יחוס של כ-0.5 דולר לחבית, ומרווח זיקוק מנוטרל של כ-3.2 דולר לחבית ברבעון המקביל אשתקד. היקף הזיקוק בתקופת הדוח ירד בכ-71 אלפי טון בהשוואה לתקופה המקביל אשתקד.

בזן מדווחת כי ניצולת מתקני הזיקוק שלה ברבעון הראשון עמדה על 86% לעומת כ-89% ברבעון המקביל אשתקד, ככל הנראה גם על רקע חזקה לייצור, לאחר השבתה שביצעה במתקנים במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2010, במסגרת טיפול תקופתי. היקף הזיקוק ירד ל-2,062 אלפי טון, לעומת 2,133 טלפי טון ברבעון הראשון בשנה שעברה.

"בזן השיגה מרווחי זיקוק גבוהים ממרווחי הייחוס ומציגה התחזקות מרשימה במגזר הפטרוכימיה", התייחס לנתונים מנכ"ל בזן, פינחס בוכריס. "האסון ביפן גרר עליה בביקושים למוצרים פטרוכימיים בשווקים הבינלאומיים, אותם בזן ידעה לזהות על מנת לענות לצרכי השוק".

"בחודשים האחרונים אירעו שני אירועי חבלה בקו הגז המצרי, ובעקבות הפגיעה השנייה טרם חודשה אספקת הגז לישראל, ובזן לא קיבלה את אספקת הגז הטבעי מחברת EMG - לפיכך החלה החברה לרכוש גז טבעי מספק גז אחר", דברי בוכריס. "חתימה על הסכם נוסף יאפשר לחברה מעבר מהיר לגז ואמינות ורציפות אספקה".

גם יו"ר בזן יוסי רוזן, התייחס לתוצאות וציין כי "זיהינו נכון את הצרכים בשווקים ומקסמנו את הגמישות של מתקני הקבוצה בעקבות המיזוג", דברי רוזן. "כל אלה תרמו לתוצאות במגזר הפטרוכימיה בסיכום הרבעון".