עו"ד אורי מסר יתבע את עד המדינה בפרשת הולילנד

העילה לתביעה - 11 ימי המעצר שלו במסגרת חקירת פרשת הולילנד ■ כמו כן שוקל עו"ד אורי מסר להגיש תלונה לנציב התלונות נגד השופט אברהם הימן שהורה על הארכות מעצרו

עו"ד אורי מסר, מקורבו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שנחקר באזהרה במשטרה בפרשת השוחד המכונה "פרשת הולילנד" ואף ישב 11 ימים במעצר, מתכוון להגיש תביעה אזרחית נגד עד המדינה בפרשה.

כמו כן שוקל עו"ד מסר להגיש תלונה לנציב התלונות על השופטים נגד אברהם הימן, סגן נשיא בית משפט השלום בראשון-לציון, שהורה על הארכות מעצרו.

ל"גלובס" נודע כי לצורך זה פנה באחרונה עו"ד מסר לפרקליטת מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), עו"ד אלה-רובינק, בבקשה לקבל לידיו את חומרי החקירה המשטרתיים בתיק.

כזכור, באפריל 2010 הפכה חקירת המשטרה בפרשת הולילנד לגלויה ולוותה בגל מעצרים של יזמי פרויקט הנדל"ן העצום ושל בכירים לשעבר בעיריית ירושלים ובמינהל מקרקעי ישראל, בחשד כי לקחו ונתנו כספי שוחד במיליוני שקלים.

בין העצורים בפרשה היה גם עו"ד מסר, שלפי החלטת השופט הימן, שדן ברוב הארכות המעצר של עצורי הפרשה, ישב במעצר 11 ימים. בהמשך שהה מסר תקופה נוספת במעצר-בית, תחת תנאים מגבילים.

ברבות הימים הועבר חומר החקירה לפרקליטות, שהחליטה להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את רוב החשודים בפרשה, לרבות את אולמרט, אך לסגור את התיק בעניינו של מסר.

"בן-ערובה"

יצוין כי כבר בדיוני הארכות המעצר של עו"ד מסר, טען סנגורו, עו"ד שמעון דולן, כי אין כל קשר בין מסר לבין פרשת הולילנד, וכי "העובדה שמשפחתו של מסר נאלצת לראות את תמונתו מתנוססת בעיתונות מעל הבניינים הללו 'הורגת' את מסר אפילו יותר מהישיבה במעצר".

בנוסף טען עו"ד דולן כי מסר יושב במעצר כ"בן-ערובה" עד לבואו של אולמרט, ששהה באותה עת בחו"ל לארץ.

קודם לחקירתו בפרשת הולילנד נחקר עו"ד מסר באזהרה במשטרה בקשר למעורבותו בפרשות שבעטיין עומד היום אולמרט לדין בבית המשפט המחוזי בירושלים (ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות), וגם בנוגע אליהן הוחלט שלא להגיש נגדו כתב אישום.

לאור הנזקים הרבים שנגרמו לו בגין מעצרו וחקירתו, מתכוון עו"ד מסר כאמור לתבוע את מי שהוא רואה כאחראים המרכזיים לסבל שנגרם לו - עד המדינה שסיפק למשטרה את החומר שהוביל למעצרו, והשופט הימן שהורה על הארכות המעצר.

בסביבתו של מסר ביקשו שלא להתייחס לדברים.

אם יגיש בסופו של דבר תביעת פיצויים נגד עד המדינה בפרשה, הוא לא יהיה היחיד לעשות כן. לפני כחודש הגישה חברת הולילנד תיירות, מקימת פרויקט הולילנד בירושלים, לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך כ-2.7 מיליון שקל נגד עד המדינה, שהיה יועצו של מנכ"ל הולילנד, הלל צ'רני, בגין אי-החזר הלוואה.