כור מבהירה: "ממשיכה לקדם במרץ את עסקת כמצ'יינה"

(עדכון) - מכתשים, כור ודסק"ש נפלו מוקדם יותר בשיעורים חדים של עד 24% ובמחזורים גדולים על רקע שמועות על ביטול עסקת כמצ'יינה

מניית מכתשים אגן צללה היום (ג') בבורסה וגררה עימה את מניות כור ודיסקונט השקעות , מה שהכביד על הבורסה שעברה לירידות. המניות ירדו בלי שום הודעה או דיווח רשמי מצד מכתשים, וגורמים בשוק התקשו לספק הסברים. מניית מכתשים צנחה ב-24% בשער הנמוך היומי שלה.

לאחר כשעה פרסמה כור ולאחר מכן גם מכתשים אגן הודעה לבורסה: "בתגובה לירידות במחיר מניית מכתשים אגן במסגרת המסחר בבורסה ובהמשך לדיווחים בעניין חברת כמצ'יינה ובעניין החלטת הביניים של בית המשפט במסגרת הבקשה לאישור תביעה יצוגית בקשר עם העסקה, מתכבדת כור להביר כי נכון למועד דוח זה היא ממשיכה לקדם במרץ את עסקת כמצ'יינה במטרה להשלימה, ובמקביל בכוונתה להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטה".

"אף אחד לא יודע מה הסיבה לנפילה אבל כולם מנסים לברר", אמר ל"גלובס" מוקדם יותר פעיל בכיר בשוק. "זה יכול להיות קשור רק לדבר אחד - דחייה או בעיות בעסקת המכירה לכמצ'יינה הסינית - אבל זה רק ספקולציה ואף אחד לא יודע בוודאות מה קורה שם".

מנהל חדר מסחר בשוק אמר בתגובה לפניית "גלובס": "אף אחד לא יודע מדוע הירידה. תשאלו את החברות, אולי הן יודעות".

מדובר קבוצת IDB טרם נמסרה תגובה, אולם גורמים המקורבים לנושא מסרו ל"גלובס" כי עסקת מכתשים-כמצ'יינה נותרת בעינה ולא בוטלה.

כמצ'יינה הינה חברת כימיקלים סינית ממשלתית הגדולה בסין, והמדורגת במקום ה-19 ברשימת חברות הכימיקלים הגדולות בעולם. היא הודיעה על רכישת יצרנית הדשנים מכתשים שבניהול ארז ויגודמן, לפי שווי חברה של 2.4 מיליארד דולר.

לפי מתווה העסקה, שנחתמה בתחילת השנה, תרכוש כמצ'יינה בשלב הראשון את מלוא מניות הציבור (52.3%) תמורת 1.27 מיליארד דולר, באמצעות הצעת רכש, וכן 7% ממניות בעלת השליטה בה - כור, תמורת 168 מיליון דולר. השלמת השלב הראשון תביא לכך שכמצ'יינה תחזיק ב-60% מהמניות, וכור תחזיק ביתרת ה-40%.

בשלב השני, תקבל כור הלוואת נון-ריקורס מבנק סיני, בגובה 960 מיליון דולר, שתמורתה תשעבד כור את יתרת מניותיה במכתשים אגן. בעתיד תוכל כור למכור את היתרה לפי שווי שיסוכם עם הסינים, שדנקנר מקווה כי יהיה גבוה יותר, או אם לא יגיעו להסכמה, כור פשוט לא תחזיר את ההלוואה. כך או כך, לכור הובטחה הטבה בדמות "מחיר רצפה" למניותיה - הטבה שעל הזכות ליהנות ממנה, מתנהל כעת דיון בבית המשפט.