נוכחות שורית ראשונית

מהלך מעל 1,246 במעו"ף יחשב סימן שורי שני, ניתן לנסות רכיבה אסטרטגית על גל עולה

ת"א- 25 מצא תמיכה באזור ה-1,232. עד שלא ראיתי אותה בעין לא נתתי לה משקל רב וחשבתי שכוחות הירידה יבקיעו אותה אבל עכשיו, עם סימני התמיכה, שיש להם גם עוגן על הגרף, אפשר להסתכל על הדברים קצת אחרת.

מדובר ברמה שפעם הייתה רמת שיא ובהמשך נפרצה והפכה להיות רמת תמיכה אופקית. התמיכה מקבלת חיזוק מהאינדיקטורים הטכניים, כך שבהמשך לניתוח הטכני מיום חמישי אפשר לחשוב שאולי וול סטריט, או לפחות התמיכה שם, אכן תציל את תל אביב. נכון ליום חמישי סיום המסחר, מדובר בשינוי מחשבתי. מהלך מעל 1,243 יהווה הצהרת כוונות של הקונים, מהלך מעל 1,246 יחשב סימן שורי שני ומכאן אפשר לנסות רכיבה אסטרטגית על גל עולה ובדיקת מהימנות שלו בשלבים טכניים שונים: 1,264, 1,275 ועוד כמה.

התנגדות ב-1,243 וירידה מתחת ל-1,232 יבטלו את השינוי המחשבתי וילמדו על הימשכותה של מגמת הירידה. נכון ליום חמישי סיום המסחר, הסיכוי לעליה קיבל נוכחות ראשונית.

מהגנה להתקפה

ההליכה של מדדי ניו יורק על החבל הדק המפריד בין פאניקה והתרסקות, לבין גל עולה משמעותי נוסף במסגרת מגמת העליה ארוכת הטווח, נמשכה עד יום שישי כאשר יום חמישי שצפוי היה להיות חיובי והיה חיובי, הטה את הכף שוב לכיוון מגמת העליה.

מכיוון שבדרך כלל גם שלושת ימי המסחר שאחרי יום הזיכרון הם חיוביים, סגרנו את ההגנות על תיק קניון המניות כבר ביום רביעי וקיווינו לטוב. אנחנו עדיין מקווים לטוב ואפילו חיזקנו את תיק קניון המניות במניות קלילות יותר מבחינת שווי השוק שאמורות לתת תשואה עודפת בימים של עליות שערים. אין זה אומר בהכרח שהעלינו את רמת הסיכון של התיק שכן הקפדנו על עוצמה, מומנטום, תמיכה טכנית ועמידה של החברות בקריטריונים של עוצמה עסקית וענפית שאנחנו רואים בהם תחליף לניהול הסיכונים המסורתי. נראה שזו האסטרטגיה המתאימה לימים אלו והיא תעמוד למבחן המציאות.

אפשר למצוא למשל את AVAV החולשת גם על תחום התעופה וגם על תחום ייעול השימוש באנרגיה שנתמכת מעל 28 דולר, או את LF מתחום טכנולוגיות למידה לילדים שיש לה חזון, תמיכה ומקום לעלות. את LF אף הוספתי לרשימת וול סטריט 10. כמובן שבמקרה של הפתעה דובית, יפתחו שוב הגנות על התיק. נראה שמהלך מתחת ל-1,314 ילחץ על הדק ההגנה.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.