NVIDIA לראשונה בישראל: השקיעה 2.5 מ' דולר ברוקטיק

ענקית השבבים השקיעה בסטארט-אפ מרמת גן ■ במהלך השלוש שנים הקרובות תספק רוקטיק תוכנות האצת סימולציה למהנדסי הפיתוח של חברת NVIDIA

ענקית השבבים מקליפורניה, NVIDIA, הודיעה היום (ב') על השקעה אסטרטגית ראשונה בישראל. NVIDIA השקיעה 2.5 מיליון דולר בחברת רוקטיק (Rocketick), חברת סטארט-אפ מרמת גן.

בנוסף לכך, במהלך השלוש שנים הקרובות תספק רוקטיק תוכנות האצת סימולציה למהנדסי הפיתוח של חברת NVIDIA בעולם לשם פיתוח הדור הבא של שבבי החברה במאיצים הגרפיים מתוצרתה.

חברת רוקטיק מרמת גן הוקמה בשנת 2008 ע"י שלושת היזמים אורי טל, שי מזרחי ותומר בן דוד, ששירתו יחדיו ביחידת 8200 בצבא. מוצר התוכנה הראשי של החברה, RocketSim, מייעל את תהליך הפיתוח בחברות שבבים ע"י האצת זמן סימולציית הבדיקה פי 10, ומקטין ב-80% את צריכת הזיכרון בשרתים המריצים את סימולציית הבדיקה.

לדברי אורי טל, מנכ"ל חברת רוקטיק, "אנו שמחים לממש שותפות סינרגטית עם חברת NVIDIA, שהינה חברה מובילה בתחום המאיצים הגרפיים ולקוח שמשתמש כעת בטכנולוגיה שלנו. שותפות זאת מקדמת את מאמצינו להמשך פיתוח הטכנולוגיה ולשילובה בחברות בינלאומיות מובילות כגון חברת NVIDIA".

ג'ף הרבסט, סגן נשיא לפיתוח עסקי בחברת NVIDIA, ציין כי "אנו עובדים יחד עם חברת רוקטיק במשך השנה האחרונה, ואנו שמחים לשתף פעולה עימם בהשקעה הראשונה שלנו בחברת סטארט-אפ בישראל. בתעשייה שבה סימולציית תהליך פיתוח השבבים הינה מורכבת וחשובה, הטכנולוגיה של חברת רוקטיק עוזרת לקיצור תהליך פיתוח השבבים. רוקטיק חולקת עימנו את החזון של פוטנציאל אין סופי של מאיצים גרפיים מתקדמים".

החברה הוקמה ב-2008 ופעלה עד אוקטובר 2010 בחממת אינסנטיב שבבעלות קרן הון סיכון פרגרין. עם סיום תקופת החממה הקרנות פרטק ופרגרין סגרו השקעת המשך בחברה בסך 1.3 מיליון דולר (בסוף 2010 ).