העליון: הדיון בערעור קצב לא יידחה ויתקיים באוגוסט כמתוכנן

ביהמ"ש העליון סירב לבקשה של סנגורי קצב לדחות במספר שבועות את הדיונים בערעורו ■ "אין אפשרות להזיז את התאריכים שכן יומן ביהמ"ש עמוס" ■ יום הדיונים הראשון יוקדם ל-7.8

הדיון בבית המשפט העליון בערעורו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב לא יידחה, ויתקיים באוגוסט כמתוכנן - כך החליטה הבוקר (ב') רשמת בית המשפט העליון, דנה כהן-לקח, שהחליטה לדחות את הבקשה של סנגורי קצב להעביר את הדיונים הקבועים לימי פגרת בתי המשפט.

עם זאת, הרשמת נענתה לבקשת הסנגורים לבטל את הדיון הקבוע לערב ט' באב, 8 באוגוסט, והחליטה להקדים את הדיון ביממה.

במקביל פנו אמש (א') הסנגורים לנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, בבקשה להרחיב את הרכב השופטים שידונו בתיק.

"עם כל ההבנה לרצונם של הסנגורים לצאת לחופשה עם בני משפחותיהם בימי הפגרה", כתבה הרשמת כהן-לקח, "על הכף האחרת של המאזניים מצויים הצורך בשמיעת הערעור בתוך פרק זמן קצר יחסית, כאמור בהחלטת השופט יורם דנציגר; וכן הצורך לייחד לשמיעת הערעור מספר ימי דיונים מלאים, בהינתן העומס על יומן בית המשפט".

הסנגורים: להרחיב את ההרכב

בבקשתם להרחבת הרכב השופטים בתיק, ציינו סנגוריו של קצב - עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר, אבי לביא ומיקי חובה - כי "מדובר בתיק חריג בנוף התיקים בהיסטוריית המשפט הישראלי, שבו נשיא מדינה לשעבר מערער על הרשעה בעבירות חמורות".

לדבריהם, בדיונים בבג"ץ בעניין הסדר הטיעון ב-2007 דן הרכב מורחב של 5 שופטים, אף ש"לא יכולה להיות מחלוקת כי השאלות המשפטיות העולות בערעור כבדות לאין ערוך מהשאלה שעמדה על המדוכה בדיון בבג"ץ".

בקשת הסנגורים להרחיב את הרכב השופטים נמצאת כעת על שולחנה של הנשיאה דורית ביניש, הרשאית להחליט בה בעצמה או להעבירה להרכב השופטים שמונה לדון בתיק - והכולל את השופטים מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן.

לפי הערכות שנשמעו, הבקשה להרחיב את ההרכב באה על רקע אי-שביעות רצונם של קצב וסנגוריו מהרכב השופטים שנקבע, הנחשב למחמיר בתחום עבירות המין.

יצוין כי אין מדובר בפעם הראשונה שסנגוריו של קצב מנסים לשנות את הרכב השופטים בתיק. כך, יום לפני תחילת משפטו של קצב בבית המשפט המחוזי בתל-אביב פנו הסנגורים בבהילות לביניש בבקשה להעביר את התיק לבית המשפט המחוזי בירושלים או בבאר-שבע, ואולם ביניש דחתה את הבקשה. (ע"פ 3372/11).