אחרי S&P ופיץ': מודי'ס עוקבת אחר דירוג האשראי של יפן

סוכנות הדירוג מודי'ס הכריזה כי היא מכניסה את דירוג האשראי "Aa2" של יפן למעקב עם השלכות שליליות ■ "לחצים על יפן יכולים להתרחש בטווח הרחוק - ולסכן את השוק המקומי"

סוכנות הדירוג מודי'ס הכריזה היום (ג') כי היא מכניסה את דירוג האשראי "Aa2" של יפן למעקב עם השלכות שליליות, עם התגברות הדאגות מאי-עמידה של הממשל היפני ביעדים הפיננסיים השנתיים שלו.

"המעקב מתבצע על רקע התגברות החששות מהאטת הצמיחה היפנית ומדיניות הממשל שמתקשה להגיב להתפתחויות השליליות בכלכלה המקומית, כל זאת כדי להתגבר על הגירעון התקציבי הממשלתי", נכתב בהצהרה מהסוכנות.

לדברי הסוכנות, חדלות פירעון באג"ח לא סביר שתתרחש "בטווח הזמן הבינוני או הקרוב", אולם במודי'ס מזהירים כי "לחצים על יפן יכולים להתרחש בטווח הרחוק, כאשר בשלב מסוים תגיע נקודת מפנה, בה השוק המקומי יימצא בסיכון על רקע החוב הממשלתי".

במודי'ס מציינים גם את העלויות הממשלתיות הגבוהות להתמודדות עם רעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן במארס - אשר היו גבוהות בהרבה מהתחזיות המוקדמות. כמו כן, מודאגים בסוכנות ממיקומה הגיאוגרפי הבעייתי של יפן, שמותיר את החשש מאסונות טבע נוספים.

"האינדיקטורים הפיננסיים האחרונים מצביעים על כך שהחוב הלאומי יהווה 2% מהתמ"ג", כותבים בסוכנות, מבלי להתייחס להשפעתה השלילית של יצרנית והמפקחת על הכורים הגרעיניים במדינה, טוקיו אלקטריק פאואר.

נזכיר כי בחודש שעבר סוכנות הדירוג S&P חתכה את דירוג האשראי של יפן ל"שלילי" מ"יציב", מרמה של AA לרמה של (-AA) בלבד. גם סוכנות פיץ' הורידה ביום ו' האחרון את תחזית דירוג החוב של יפן ל"שלילי" מ"יציב", על רקע הנזקים שספגה כלכלתה.