מומחים מזהירים: "שימוש בטלפון סלולרי עלול לגרום לסרטן המוח"

הודעת ארגון הבריאות העולמי נועדה להפעיל לחץ על ועדת הבריאות של האו"ם לקבוע כללים מדויקים לשימוש בטלפונים ניידים

שימוש בטלפון סלולרי עשוי להגביר את הסיכון ללקות במספר סוגים של סרטן המוח - כך מזהירים מומחים מטעם ארגון הבריאות העולמי. עם זאת, בארגון לא ממליצים על הימנעות מוחלטת משימוש במכשיר, אלא רק על נקיטת אמצעי זהירות להפחתת הקרינה.

ההשערה המדאיגה הוצגה במפגש של 21 חוקרים מ-14 מדינות ברחבי העולם, במרכז לחקר הסרטן של ארגון הבריאות העולמי. "צריך לסווג את הטלפונים הניידים כמשהו שעשוי לסרטן", טענו החוקרים במאמר סקירה שחיברו.

לדברי החוקרים, בהצהרה מן הסוג הזה יש כדי לדחוף את ועדת הבריאות של האו"ם לקבוע כללים מדויקים באשר לשימוש בטלפונים ניידים. עם זאת, החוקרים הדגישו כי עדיין נדרש מחקר נוסף לפני שתשובה נחרצת לשאלה המדאיגה תוכל להינתן.

בעבר טען ארגון הבריאות העולמי כי אין ראיה מוכחת לקשר שבין השימוש בטלפון הסלולרי והסיכוי ללקות בסרטן. עדיין לא ברור כיצד תשפיע ההכרזה על מדיניות הארגון.

מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר בתגובה: "בעקבות הצהרת ארגון הבריאות העולמי, לפיה הטלפונים הסלולריים הינם גורם הנחשד כמסרטן, חוזרת וממליצה האגודה למלחמה בסרטן לציבור לנהוג לפי עיקרון הזהירות המונעת ולנקוט במספר אמצעי זהירות סבירים, על מנת לצמצם את רמת החשיפה לקרינה מהטלפון הסלולרי".