קרבות קשים בוול סטריט

התרחיש למגמת ירידה בת"א נראה מציאותי ובוול סטריט נרצה לראות מהלך מעל 1,330

ת"א- 25 הפגין קצת עוצמה ומימש פוטנציאל לעליה קצרת טווח אליה התייחסנו כאן ביום ראשון. היעד היה 1,264/1,275 והמדד עצר איפה שהוא באמצע. לכאורה, תמיכה אופקית יפה באזור ה-1,232 אם מסתכלים על גרף הנרות היפניים. אבל, אם מסתכלים על תרשים הקו רואים תיקון אל הממוצע הנע ל-200 יום ואל קו המגמה העולה שנפרצו כלפי מטה והתנגדות מתחתם ולפיכך סיכוי להתחדשות מגמת הירידה.

זה עוד לפני שמציצים למסחר בוול סטריט. גם העובדה שהשפל האחרון של תל אביב 25 היה נמוך משתי רמות השפל הקודמות מחזקת את ההסתברות שתמונת הירידה שעל תרשים הקו היא התמונה ה"נכונה". מהלך מתחת לאזור ה-1,232 יאשר התפתחות מגמת ירידה שכנראה תהיה ברת קיימא. מהלך מעל 1,275 (בכ"ז? למרות וול סטריט?) יחזק את תמונת התמיכה ב-1,232. נכון ליום רביעי סיום המסחר (כולל וול סטריט אם תרצו) תרחיש הירידה שעל תרשים הקו נראה מציאותי יותר.

יום של נרות אדומים

המסחר בוול סטריט ממשיך להיות דרמטי ומתעתע. עד אמש ניתן היה להתבסס, כפי שאני התבססתי, על התחדשות מגמת העליה והדיפת תקיפת המוכרים שהייתה בשבוע שעבר. המסחר אמש טרף שוב את הקלפים למרות שהיום קשה מאוד להתייחס למשמעות של יום מסחר אחד. אתמול אמנם קיבלנו את הנרות היפניים האדומים השנואים עלינו כשאנחנו לא מוגנים וירידה של 2.28% של ה-S&P 500 אבל לא בטוח שלא מדובר בעוד טלטול ולכן גם לא פתחתי עדיין את ההגנות על תיק קניון המניות. סה"כ, התמיכה ב-1,305 וגם זו שב-1,314 עדיין פה.

לפיכך, נניח שמגמת העליה תקפה או לפחות שהסיכוי לעליה עדיין רלבנטי. לשם כך נרצה לראות מהלך מעל 1,330 במהרה בימנו. ירידה של ה-S&P500 מתחת ל-1,310 עשויה להוביל לשבירה של השוק. מדד הנאסד"ק נמצא במצב שורי יותר מה-S&P500 ותמיכת המבחן הקרובה עבורו היא 2,750. לא נעים יהיה אם המדד ירד מתחת.

שורה תחתונה: התמונה ארוכת הטווח משמרת את הציפייה להתאוששות מהמסחר אמש. פריצה של רמות התמיכה תנפץ אותה. 1,310 ו-2,750 הם מספרי המפתח.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.