תוססת: חברת המשקאות שוורן באפט לא מוכן להמר נגדה

באפט: "גם אם תיתנו לי 100 מיליארד ד', עדיין לא אבטל הדומיננטיות של קוקה קולה" ■ באתר "מוטלי פול", מסבירים למה גם לכם כדאי להשקיע בחברה שתישאר הרבה אחרי כולנו

"אם תיתנו לי 100 מיליארד דולר בבקשה אחת: 'מנע מקוקה קולה להמשיך ולהוביל את שוק המשקאות הקלים' - הייתי מחזיר לכם את כל הכסף, ואומר שזה בלתי אפשרי", את הדברים האלה אמר איל ההשקעות וורן באפט, מקים ויו"ר ברקשייר הת'וואיי .

"וכשאחד מהמשקיעים הגדולים בכל הזמנים אומר שאי-אפשר להוריד את חברה מגדולתה, כדאי לקחת זאת ברצינות", כותבת קייטי ספנס באתר המשקיעים "מוטלי פול". ספנס מסבירה כי "כאשר חברה כל כך חזקה שאפילו באפט האגדי לא יכול לנצח אותה, זה כנראה כי היא קובעת את החוקים, ולא הוא. לחברות כמו קוקה קולה יש בדרך כלל יתרון תחרותי אחד או יותר שאי אפשר לנצח, והן יודעות לתכנן השקעות ארוכות טווח בצורה חכמה ביותר".

גן עדן בפחית

"כאשר אתם חושבים על משקה מוגז - מה האסוציאציה שעולה בראשכם? עבור רוב האנשים, קולה היא התשובה", כותבת ספנס. "כן, גם דר.פפר ופפסי ויעלו לכם, אבל קולה היא מותג המשקאות הקלים המוגזים הכי מוכר והכי אהוב שיש".

"עם מתכון בן 125 שנה שמיליארדים אוהבים, נוכחות ופריסה גבוהה ברחבי העולם, נתח שוק של 42% בתחום המשקאות הקלים, וכאשר הקולה והדייט-קולה נמצאות במקום הראשון והשני בהתאמה בדירוג המשקאות האהובים ביותר - אתם מביטים בחברה בלתי מנוצחת".

"לא רק שקוקה קולה היא חברה ממש מוצלחת, אלא שמנייתה זולה במיוחד", מסבירה ספנס. שמציינת כי קוקה קולה נסחרת במכפיל רווח נמוך יחסית של 12.92, לעומת 19.92 אצל פפסי , ו-17.53 אצל דר.פפר .

הולך ומשתפר

"מעבר לכך, קוקה קולה מציגה היקף מכירות מרשים וצמיחה בדיבידנד במהלך השנה החולפת, אשר מראים כי למרות שהחברה חולשת על נתח שוק ענק, היא עדיין צומחת יפה", מסבירה ספנס. "אם נותנים מבט בדיבידנד של קוקה קולה במהלך 3 השנים האחרונות, ניתן לראות גידול בדיבידנד בשיעור של 11.8%, 7.9% ו-7.8% בשנים 2008, 2009 ו-2010 בהתאמה".

"ומהי המשמעות? שהמניה של קוקה קולה לא יותר יקרה מהמניות של מתחרותיה, ומשלמת למשקיעיה דיבידנד גבוה מהסטנדרט המקובל בענף. תוסיפו לזה את נתון המכירות החזקות והגידול השנתי בדיבידנד - ולפתע העתיד של החברה נראה ממש בהיר".

ספנס מסכמת כי "סביר להניח שקוקה קולה תישאר כאן גם בעוד 100 שנה, ותמשיך להתקיים כל עוד אנשים צורכים משקאות קלים - ותהווה תוספת מצויינת לכל פורטפוליו של משקיעים, במאה הקרובה".