אפל תכריז על iCloud - שירותי אחסון מוזיקה בענן

אחרי אמזון וגוגל, גם אפל נכנסת לשירותי אחסון המוזיקה ברשת ■ סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, צפוי לחשוף מחר את השירות בכנס המפתחים השנתי שיתקיים בסן פרנסיסקו

שירותי אחסון ברשת בטכנולוגיית ענן המחשוב, המאפשרת גישה מרחוק ליישומים, הם אחד הטרנדים הפופולריים בעולם המחשבים זה כמה שנים.

חברת אפל צפויה להכריז מחר (ב') באירוע המפתחים שלה WWDC בסן פרנסיסקו על השירות הבא - iCloud.

מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, ייקח הפסקה מחופשת המחלה שאליה יצא עקב מחלתו ויבוא לאירוע, שיעסוק גם במערכת ההפעלה הבאה של החברה למחשבים השמינית במספר - Lion. החברה צפויה אף להכריז מחר על מערכת ההפעלה החדשה לאייפד, לאייפון ולאייפודים - iOS בגרסה 5. בניגוד לאירועים אחרים של החברה, הפעם אפל דיווחה מראש על ההכרזות הצפויות.

מההודעה עולה כי נאומו של ג'ובס לא יכלול הכרזה על אייפון חדש, ולכן החברה רוצה להוריד ציפיות ולהודיע מראש שהאירוע עוסק בעיקר בתוכנה. מצד שני, ג'ובס תמיד יכול לשלוף שפן מהכובע, וכבר עשה זאת בעבר.

רב הנסתר על הגלוי בכל הקשור בשירות ה-iCloud של אפל. ההערכות הן, כי השירות יציע יכולות אחסון של קובצי מוזיקה, סרטים או קבצים אחרים. אם אכן מדובר בשירות לאחסון שירים, ככל הנראה אפל תאפשר הזרמה של המוזיקה ישירות לסמארטפונים ולמחשבים.

לא רק שירות אחסון ברשת

אפל לא תהיה הראשונה להשיק שירות מסוג זה. חברת אמזון נכנסה לפני תקופה קצרה גם היא לעולם המוזיקה. החברה מציעה שירות בשם Cloud Drive לאחסון מוזיקה וקבצים נוספים על גבי השרתים שלה בענן. החלק השני של השירות, Cloud Player, מאפשר להאזין בהזרמה מכל מקום לאוסף השירים האישי של המשתמש על גבי טלפון מבוסס מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, או בדפדפן האינטרנט במחשב. שירות זה של אמזון זמין גם בישראל, וכולל נפח אחסון של 5 ג'יגה ללא תשלום.

בדומה לאמזון, גם גוגל השיקה באחרונה שירות Music Beta המציע לצרכנים לאחסן את השירים שלהם בשרתים שלה, ולהאזין להם מכל מקום על גבי סמארטפון, טאבלט או מחשב.

שירות המוזיקה של גוגל פועל באופן דומה לשירות המוזיקה של אמזון, ואולם אינו כולל חנות לרכישת שירים. מיוזיק בטא מאפשר לעלות שירים שהמשתמש כבר מחזיק ברשותו לשרת של גוגל, והוא יכול להאזין להם על גבי טלפון המבוסס על מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, או במחשב. נראה כי השירות של אפל יפעל במתכונת מסוימת עם חברות המוזיקה, כך שניתן יהיה לרכוש תוכן רק להזרמה. "ניו יורק טיימס" דיווח ביום ו' שאפל כבר חתמה עם 4 לייבלים - חברות מוזיקה, ועומדת לחתום הסכמים גם עם מפיצים גדולים נוספים.

"אפל לא הייתה החברה הראשונה להשיק שירות להורדת שירים, אבל הם עשו את השירות הכי טוב ולכן הם גם השתלטו על השוק", אמר לסוכנות AFP מייקל גרטנברג, אנליסט לתחום הטכנולוגיה בחברת גרטנר. הוא העריך כי השירות של אפל יסכנרן קבצים ווידיאו. "אני חושב שאנחנו נראה משהו שהוא יותר מסתם שירות אחסון ברשת", אמר.