כן פייט תמזג את פעילות העיניים שלה לשלד בנאסד"ק

החברה תפצל את פעילותה בתחום ותגייס לשלד 5 מיליון דולר ■ כן פייט תחזיק ברוב מניות החברה הממוזגת

מגמת המיזוג של חברות ביומד ישראליות לשלדים בורסאיים בנאסד"ק נמשכת. חברת פיתוח התרופות כן פייט מתכננת למזג חלק מפעילותה עם שלד בורסאי בארה"ב, זאת לאחר שהחברות אימיונובייטיב מקבוצת טרנדליינס ואינספייר MD כבר מוזגו לשלדים במתכונת הזו.

המשקיעים יתרמו את הערך המוסף

במסגרת המהלך כן פייט תפצל את הפעילות שלה בתחום העיניים לחברה נפרדת, אשר תירכש כולה על-ידי השלד Denali Concrete, הנסחר בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב לפי שווי שוק של 2.8 מיליון דולר.

בסוף התהליך כן פייט תחזיק ברוב מניות דנאלי. כיוון שההסכם הסופי טרם נסגר, הנתח המדויק שבו תחזיק החברה עדיין לא ידוע. כמו-כן יגויסו לדנאלי 5 מיליון דולר נוספים ממשקיעים אמריקנים.

פעילות העיניים של כן פייט כוללת מולקולה אחת (CF101) אשר נמצאת בניסויים בבני אדם בשלוש התוויות - שלב III בעין יבשה, שלב II בגלאוקומה ובקרוב היא תיכנס ישירות לשלב II במחלת העיניים אובאיטיס.

"המשקיעים של תחום העיניים הם משקיעים ממוקדים", אומרת מייסדת ומנכ"לית החברה, פרופ' פנינה פישמן, "אנחנו מאמינים כי בבורסה בארה"ב נקבל ערך גבוה יותר עבור מוצרים בשלבים מתקדמים של הניסויים הקליניים".

לדברי פישמן, סכום הגיוס המתוכנן לדנאלי יספיק לה לביצוע הניסוי הקליני בעין יבשה ולקידום שני הניסויים האחרים.

"לפי דרישות ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) בתחום העין היבשה אנחנו צריכים לגייס 500 חולים בלבד", היא אומרת.

משקיעי כן פייט בתל אביב יחזיקו ברוב המניות בדנאלי ובתרופות CF101 לטיפול בפסוריאזיס (שלב IIb) ובדלקת מפרקים שגרונית (IIa), ו-CF102 לטיפול בסרטן הכבד ודלקת הכבד הנגיפית.

בעבר חברות ישראליות שמוזגו לשלדים בורסאיים בבורסה שמעבר לדלפק התקשו לתפוס את תשומת הלב של השוק, לבנות ערך ולהגיע להיקפי מסחר משמעותיים. יוצאות הדופן הן פרוטליקס ופרולור, שהגיעו לשוק בגיבוי של המשקיע פיליפ פרוסט, כיום יו"ר טבע, ופלוריסטם שהצליחה לטפס בכוחות עצמה מתוך הרשימה המשנית.

כן פייט מאמינה כי הגיוס שהיא מבצעת, שבתקווה ייערך ממשקיעים בעלי ערך מוסף, יוכל לתרום לחשיפה של החברה. כמו-כן, גיוס של 5 מיליון דולר מספיק כדי להגשת בקשה לחזור לבורסה הראשית של נאסד"ק, שם תוכל החברה לבצע גיוס גדול יותר, אולי אחרי קבלת תוצאות הניסוי או אחרי חתימת הסכם למסחור התרופות לעין יבשה.