שטראוס-קאהן יטען מחר בביהמ"ש בניו-יורק: "אינני אשם"

כך אומר ל"רויטרס" עורך דינו, בנג'מין ברפמן ■ יו"ר ה-IMF היוצא צפוי ל-25 שנות מאסר אם יורשע בעבירות מין הכוללות ביצוע מעשה מגונה, ניסיון אונס, ניצול מיני ותקיפה מינית

דומיניק שטראוס-קאהן יטען מחר (ב') בפני השופט בית המשפט בניו-יורק: "אינני אשם" - כך אמר עורך דינו, בנג'מין ברפמן, ל"רויטרס".

שטראוס-קאהן, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית היוצא, צפוי ל-25 שנות מאסר אם יורשע בעבירות מין הכוללות ביצוע מעשה מגונה, ניסיון אונס, ניצול מיני ותקיפה מינית, כמו גם עדות שקר.

נציין כי במכתב אותו כתב שטראוס קאהן בעת שפרש מה-IMF הוא הכחיש את ההאשמות כנגדו, אך הופעתו בבית המשפט ביום שני תהיה תחילתו של הליך משפטי שצפוי להיות ארוך וממושך.

נזכיר כי שטראוס-קאהן, עד לאחרונה יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, הורד מטיסה בעת שניסה לצאת מארה"ב לפריז והושם במעצר על רקע האשמה כי מספר שעות לפני הטיסה תקף מהגרת אפריקאית בת 32 שימשה כחדרנית ובאה לנקות את חדר מלון סופיטל היוקרתי בו שהה במנהטן.

שטראוס-קאהן בן ה-62 היה עד לאירוע זה מועמד מוביל לנשיאות בצרפת וקיבל פרס על תרומתו לעצירת המשבר הפיננסי העולמי בשנים 2007-2009 ועל מאמציו לשמור תחת שליטה את משבר החובות באירופה.

שטראוס-קאהן היה עצור למשך 4 ימים בבבית המעצר הניו-יורקי שבאי ריקרס, לפני ששוחרר למעצר-בית תחת השגחה צמודה של שומרים חמושים בתמורה למיליון דולר במזומן ול-5 מיליון דולר שניתנו בערבות.

שטראוס-קאהן שוהה כעת בדירת יוקרה ברובע טרייבקה שבמנהטן, ששוויה עומד על 14 מיליון דולר וכוללת חדר כושר וקולנוע ביתי, אשר אותו שכרה אישתו, כתבת הטלוויזיה הצרפתיה אן סינקלר. עלות הסדרי האבטחה שלו מוערכים על-ידי התובע הכללי בכ-200 אלף דולר בחודש.

עורך דינו של שטראוס-קאהן אמר עוד כי למרות שהונו של שטראוס-קאהן מוערך בכ-2 מיליון דולר, הרי שהונה של אישתו "גדול באופן משמעותי". עד כה לא היססה סינקלר להשתמש בהונה הפרטי על מנת לעזור לבעלה.

שטראוס-קאהן התייעץ מאז מעצרו עם שורה של יועצים שונים על הדרכים בהן עליו לנקוט על מנת להתמודד עם האישומים הפליליים ועל הדרכים להגביל את הנזק שספגה תדמיתו כתוצאה ממהאשמות.