אהוד ברק: בשאר אסד יפול, לא יהיה איתו מו"מ

שר הביטחון לרשת ב': "גם אם יתייצב תוך חצי שנה, הוא יהיה מוחלש" ■ ברק התייחס גם למהומות הנכסה: "מקווה שיש פחות הרוגים ממה שפורסם"

שר הביטחון אהוד ברק העריך הבוקר (ב') כי גורלו של נשיא סוריה בשאר אסד נחרץ - והוא יופל. ברק אמר את הדברים בתכנית "הכל דיבורים" עם ירון דקל, המשודרת ברשת ב' ומועברת גם בערוץ החדשות.

ברק אמר את הדברים על רקע הדיווחים שהגיעו אתמול מסוריה, על כ-20 הרוגים מירי כוחות צה"ל: "צריך לשפוט את זה על רקע מה שקורה בסוריה כולה. בסוריה בחודשים האחרונים היו כבר למעלה מ-1,200 הרוגים, וסוריה היא חברה במועצה לזכויות האדם שיושבת בז'נווה, אבל אנשי כוחות הביטחון יורים על אזרחים בכוונה", אמר ברק.

לדבריו של שר הביטחון, "לנו אין ברירה - על הגבול שלנו צריך להגן ואסד ייפול בסוף. אסד איבד את הלגיטימיות, יכול להיות שהוא יתייצב בעוד חצי שנה או תשעה חודשים, אבל הוא יהיה מוחלש מאוד". עוד אמר ברק. כי "אם אסד ייעצר היום בהפעלת הכוח הוא ייתפס כחלש ויופל, אם הוא ימשיך בהרג הסדקים יחלו להופיע גם בתוך הצבא, גורלו נחרץ. אני חושב אותו דבר על נשיא תימן ועל קדאפי".

מהומות הנכסה: "מקווה שמספר ההרוגים נמוך יותר"

ברק התייחס בריאיון למהומות יום הנכסה שאירעו אתמול לאורך כל היום: "סוריה היא מדינה שהייתה אויבת ועדיין אין לנו שלום איתה. אבל נשתדל שיהיו מינימום נפגעים בנפש. צריך להבין שהצעדים שננקטו הם נכונים, הכרחיים, אנחנו מגבים אותם והאחריות נופלת על כל מי שיזם ומעודד את זה".

"אנחנו מעריכים שיש פחות מ-20 הרוגים" אמר ברק והוסיף: "אנחנו לא יודעים כמה בדיוק, נקווה שנדע ביום-יומיים הקרובים ושהמספר יהיה נמול יותר.