יו"ר גרופון על ההנפקה: "החברה תהיה רווחית במיוחד"

אריק לפקובסקי, יו"ר גרופון: "הקמתי חברות ואני הולך להקים עוד כמה; גרופון תהיה רווחית מאד" ■ למרות חששות של מומחים רבים, לפקובסקי מבטיח: "גרופון היא עסק אדיר"

יו"ר גרופון, אריק לפקובסקי, אמר כי הוא מצפה מהחברה - שהגישה ב-2 ביוני מסמכים לקראת הנפקתה לציבור - להיות "רווחית במיוחד".

גרופון, המספקת קופונים לרכישות קבוצתיות ברשת, הגישה ביום ה' מסמכים רשמיים לקראת הנפקתה (סימול: GRPN), תוך שהיא מצפה לגייס 750 מיליון דולר, לפי שווי של 30 מיליארד דולר.

חרף העובדה כי רבים הקולות שמזהירים מ"בועת אינטרנט" חדשה ומהניהול הפיננסי הכושל של גרופון, לפקובסקי סבור כי מדובר דווקא בהימור מוצלח. "אני הולך להישאר בסקטור הטכנולוגיה במשך הרבה זמן", אומר לפקובסקי. "הקמתי חברות ואני הולך להקים עוד מספר חברות. אלה לא סתם זיופים - InnerWorkings רווחית, Echo רווחית. גם גרופון תהיה רווחית מאד".

עם ההודעה על ההנפקה, יצא מנכ"ל גרופון אנדרו מייסון במזכר לעובדיה, תוך שהוא עונה על שאלות רלוונטיות הנוגעות למהלך. "במהלך 90 הימים הבאים, אנו נכנסים ל'תקופה של שקט' בה איננו מתכוונים למסור הצהרות נוספות על עתיד החברה", כתב מייסון במזכר. "וזאת כיוון שכל דבר שנאמר עשוי לגרום 'לטלטול' מחיר היעד של המניה, אז בבקשה אל תגידו אפילו ש'גרופון היא אדירה' ליד אנשים שאתם לא סומכים עליהם".

גרופון יוצאת להנפקה לציבור לאחר שהציגה קצב צמיחה מרשים במיוחד בחודשים האחרונים, תוך שהיא מדווחת על הכנסות של 644.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2011, בהשוואה להכנסות בהיקף 44.2 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל בשנה שעברה. מנגד, הציגה גרופון הרבעון הפסד של 113.9 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 8.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מעבר לכך, החברה מחזיקה בהיקף לקוחות נרחב - לגרופון מעל ל-83 מיליון משתמשים ברחבי הרשת והיא מעסיקה מעל ל-8,000 עובדים. בעקבות הצלחתה קמו לה מתחרים וחקיינים רבים - מעל ל-480 במספר - כולל תחרות מטרידה מצד אמזון (Amazonlocal), פייסבוק (Facebook-places) וגוגל (Google offers).

"גרופון היא עסק אדיר", מוסיף לפקובסקי, אשר מחזיק בחברת גרין-מדיה יחד עם אשתו. בתוך עם מחזיקים ב-21.6% ממניות א' של החברה, ובכ-41.7% ממניות ב' של החברה - מה שהופך אותם לבעלי השליטה החזקים ביותר בגרופון. האם ירוויחו או יפסידו בגדול מההנפקה? ימים יגידו.